Gamle vän - du förtjänade ett bättre öde

Jag mår inte så bra. Det suger.


Sitter här och kurar i min soffa och lyssnar på
Anna & Idde. Brevid ligger Azra och och halvsover, jag tror hon är på gång att bli busig igen. Hon följer mitt knattrande ganska intresserat. Så snart har jag nog ett stycke kattunge i fingrarna. Men det gör ingenting. Har precis pluggat klart för i helgen. Det tog mig två dagar att få tummarna ur och läsa en bok. Boken var till råga på allt lättläst och intressant. Varför satt det så långt inne att läsa den då? Nåja, nu är det gjort och jag har till och med skrivit ett "kortfattad" sammanfattning. Det blev mer en bokrecension, men det struntar jag i. Vaga beskrivningar över uppgifter leder till uppgifter med vaga ramar. Så det så. Läste i alla fall en härlig liten vers i den där boken:

Böcker skall blänka som solar
och gnistra som tomtebloss.
Medan vi läser böcker
läser böckerna oss.
Kan böcker läsa människor?
Det kan de förstås!
Hur skulle de annars
kunna vet allting om oss?
(Lennart Hellsing)

  
I torsdags så tog jag min röda bil och styrde kosan mot Örebro. Jag skulle komma och titta på Josses nya lägenhet, och även passa på att hänga med henne, Marie och Anna. Jag körde väldigt vilse i Örebro. Men det gör inte så mycket. Roligt var det däremot att när jag irrade runt där inne så fick Anna syn på mig, genom ett bussfönster. Vad är oddsen för det liksom? Men det var tur, eftersom jag körde åt fel håll igen, och efter ett litet samtal hittade jag rätt. Det var grymt härligt att träffa tjejerna igen. Jag saknar dom nästan jämt, hihi. Vill ni se bildbevis på min Örebrodag, så kika här (den 6 september måste man klicka på också!). Vi var på IKEA och nu är jag störd. Ungefär 50% av min vakna tid går åt till att planera vad jag skall köpa på IKEA när jag får lön. Och konstigt nog planerar jag för en månadslön, och inte en veckas lön. Skall bli intressant att se hur det löser sig. Men jag är i alla fall galet sugen på att piffa mitt vardagsrum nu. Har sett likadant ut i ett år. Det är länge.


Min bror har kört rally idag. Han kom sjua. Hurra. Mindre hurra för att hans avgasrör snodde ihop sig. Men det lät säkert alldeles härligt.


Idag är lite av en sorgens dag. Fick ett sms av min mamma i morse. Hon skrev att de varit på skroten igår. Där hade de sett Golfen. Min Golf. På skroten. Shame on you som körde dit den. Golfen var inte redo att dö ännu, det känner jag ända in i skelettet. Stackars Goffan, alldeles ensam där bland en massa vrak. Jag skall komma och klappa på dig när jag kommer till ön. (Vilket förhoppningsvis är om två veckor!)


                                           Första kärleken

Idag upptäckte jag att det var hål i mina gardiner i vardagsrummet. Stora långa revor. Jag gissar bara nu, men kan orsaken heta Azra. Jäkla rackartuss. Hon trashar min lägenhet piece by piece när jag är i skolan. Eller så vill hon också göra om här. Förstår henne.


Varför gör jag saker så mycket krångligare än vad de behöver vara ibland? Önskar man kunde koppla bort hjärnan ibland och följa hjärtat lite mer. Det skulle jag nog må bra av.


Kommentarer
Postat av: matilda

All good things must come to an end... tyvärr :(
Vänta du bara till Azra äter ditt bröd och dina potatisar så fort du vänder ryggen till! :)

Postat av: Marie

Linn...jag vill me och klappa goffan!

2007-09-09 @ 23:36:56
Postat av: Micke

jag tror nog att du har haft många å långa sköna mil med Golfen
puss å kram

2007-09-21 @ 03:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback