Ett ganska svart inlägg, men med stor ljusglimt!

Mitt humör är verkligen konstigt just nu. Dr Jekyll och Mr. Hyde på något sätt.

Jag börjar med det dåliga. Och kanske blir detta alldeles för utlämnande, för personligt. Men det skiter jag i, för jag orkar inte skämmas mer. Hålla på och låtsas och gömma undan. Jag är deprimerad, rätt hårt deprimerad alltså. Jag går hos kurator och pratar, jag äter mediciner. Jag har panikångest och är rädd för att gå till skolan. Att åka till andra ställen går rätt bra, för det mesta. Vissa dagar funkar allting, andra är det av i alla ändar. Men varje dag kräver energi, och jag kämpar. Idag är en sådan dag där jag måste kämpa. Jag skall egentligen vara någon annanstans idag. Men det kniper och gör ont i bröstkorgen, jag går med gråten i halsen. Jag orkar liksom inte slåss idag, så jag blir hemma. Igen.

Förut har jag haft perioder i livet då jag trodde att jag var deprimerad. Kanske var jag det också, men det var light. Det här är med extra allt känns det som. Långt, segdraget och jobbigt. Alla måsten ligger på en hög och jag måste försöka att inte se dem. Istället försöker jag göra det jag kan och se framåt. There is always tomorrow, då kan jag! Vet inte riktigt varför jag skriver det här. Kanske för att jag vill göra det synligt, att tala om för världen (nåja, de få läsare jag har) att min verklighet just nu suger ganska hårt.

MEN!

Jag har en ljus syn på framtiden. Jag drömmer om vad som komma skall. En sak jag sett fram emot är nu mycket nära att ske. Inga papper är skrivna, men det finns ingenting som hindrar att de skall bli. Det är bara procedurer som skall gås igenom först. I alla fall. Ja flytta haim! Jag och Majkel har fått en lägenhet på Gotland. Vi skall flytta till en tvåa i markplan, med liten TRÄDGÅRD på baksidan och även gräsplätt på framsidan. Denna lägenhet ligger i Väskinde. Alltså nära till mamma och pappa, nära till Kimpans sommarhus och dessutom bor en god vän i samma område med sin karl och son. WOHOOOOOOOOOOO!!!! Vi kommer antagligen flytta in lite smått innan jul och bo där över jul och nyår. Sen åker vi tillbaka till Eskilstuna, jag klarar av det sista i skolan och sen flyttar vi mer definitivt i slutet på januari. Allt här i E-tuna är uppsagt till  sista januari. Det är overkligt och alldeles, alldeles underbart.



(Detta är Gotlandshems bild på området vi ska bo i)

Jag åker till Gotland i helgen och skall då titta på lägenheten igen, samt komma överrens om när vi kan flytta in. Har bara sett bilder som mina föräldrar tagit och så. Åker själv till ön denna gång, billigast så. Micke och kattsen får vara hemma och busa själva. Skulle egentligen se på lägenheter, det var syftet med resan men nu behövs det ju inte. All done! Så istället ska jag bara koppla av och umgås med min familj. Linus fyller år imorgon, Linda om en vecka så jag skall kalasa lite för dom.

Tills nästa gång, over and out.

Kommentarer
Postat av: Sandiie

Åh vad roligt! Jag vet hur det är att flytta hemåt, så skönt! Hoppas att allt flyter på och att du kommer att få bukt med din depression. Kram!

Postat av: SerraBerra

WIHOOOOOOOOOOOOOO! Grattis till lägenheten! Det är alltid något fint och kul att tränka framåt på!



KRAM!

2009-10-24 @ 00:49:44
URL: http://serafia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Först och främst måste jag be om ursäkt för att jag inte svarat tidigare, jag befinner mig helt enkelt i någon märklig tidszon och hinner aldrig kolla bloggar eller nåt.



Grattis till lägenheten! Så skönt för er. Jag hoppas och tror av hela mitt hjärta att det kommer vända för dig när du väl fått flytta hem.

Tänker på dig, stor varm kram!

2009-11-01 @ 17:24:49
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback