Last of November

Blogga? Kanske är idé att uppdatera någon gång också. Önskar att jag hade ork att skriva ner alla uppslag jag egentligen har till att ha den här bloggen rullande. Men uppenbarligen så fungerar det inte så just nu.

När jag tittar mig i spegeln ser jag följande: En blekfis med höstdassigt hår, stora påsar under de blanka ögonen och en röd snörvlig näsa.Tur att läpparna i alla fall har den färgen de brukar... Jag är så jävla sliten alltså. Det är mycket nu. En evighetsförkylning som är borta en dag och återkommer i sju ungefär. C-uppsatsen som jag ligger farligt långt efter med. Flyttbestyr. Allt annat skolarbete som måste göras. Söka jobb. GAAAH!

Men men.

Fick idag reda på att vi kan flytta in i Väskinde samma kväll vi kommer med båten. Hade egentligen inte tillträde förrän dagen efter, men en mycket välvillig hyresgäst som bor där nu var med på idén. Bäst är det för katterna som slipper fladdra runt mer än nödvändigt på olika ställen :)

Mina dagar just nu går åt till att försöka plugga. Det är svårt ska nu veta, energinivå noll och inspirationsnivå om möjligt ännu lägre. Men jag ska fan bli klar! Har gjort den tunga delen med alla källor nu, och skall ge mig på Resultat och Diskussion. Och en del till som jag inte riktigt förstår, men hoppas kunna fatta om jag läser andras uppsatser vad rubriken Metod och Material egentligen skall innehålla. Tror nog inte det blir jättesvårt eftersom jag har mycket i huvudet som bara skall skrivas ner. Men det tar ju sin lilla stund det också.

Vad positiv jag verkar...

Jag är liksom KLAR med julklapparna innan december börjat. Deddu!

Mitt älskade Mariekex har flyttat hem från Norge och är tillbaks på öjn. Me like.

Om en vecka fyller min systerson 1 år. Stora killen alltså. Det känns som igår jag blev väckt av telefonen och fick vrålåka till Stockholm och barnvakta Maj. Men det var inte igår, det var alltså ett år sen. Där ser man.

Ä N T L I G E N har man fått sätta upp allt adventsljus. Mest älskar jag min stjärna i vardagsrummen. Sådär mycket att när jag tittar på den så börjar jag omedvetet sitta och le och kasta kärleksfulla blickar. Dessvärre är det snart dags att skrota den pga. hårt leverne och mindre fönstrar i nya lägenheten.

Lite sorgligt blev det i helgen när storebror och hans kvinna skulle komma hit på besök. Om man känner Linus vet man att det faktiskt är något av en sensation att han över huvud taget lämnar Gotland, och framför allt är det ovanligt att han sover i en lägenhet i Sthlm flera nätter i rad. Så jag hade sett fram emot att få besök av dem då de varit här en gång sen jag flyttade hit, och då var det bara en etta och jag bodde själv. Men men, sambon min åkte på världens elakaste influensa som vi först trodde var grissjukan, men det var det nog inte eftersom det gick över så pass snabbt. Så inget besök, och därmed ingen med stor bil som kunde ta med en massa viktiga kartonger hem till ön inför julen. Så jag och Micke skall verkligen köra tetris-packning innan vi åker till båten :)

Jag hoppas dock inte att den där svälja-runt-en-pingisboll-känslan är kvar imorgonbitti. Den kan ta huvudvärken i handen och våldgästa någon annan. G'natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback