Gnöööl och gnääääll

Sitter ner efter att ha varit väldigt duktig, och kommer föresten fortsätta vara hela dagen. Jag och sambon har städat hela lägenheten, och har nu gett oss på tvätten. Det blir vår vanliga deal, Micke gör själva arbetet i tvättstugan och jag gör allt det andra. Vika, hänga på tork, sortera och sånt. Det passar mig för jag tycker att vår tvättstugor är lite läskiga, men framför allt jäkligt äckliga. Har även ett diskberg som jag lovat ta vara på. Så idag putsas det här hemma. Och det beror på att vi får besök av mamma och pappa imorgon. De kommer upp över dagen till Eskilstuna, men har varit hela helgen i Stockholm. De ska tydligen köpa en ny motorcykel, för fyra stycken räcker inte verkar det som?! Voj voj...

Jag har också planerat att verkligen sätta igång med tentan i specialpedagogik idag. Det börjar bli dags eftersom jag om 12 dagar skall skriva en mattetenta i geometri och jag har inte ens öppnat böckerna... Kan alltså vara bra att bli av med specialpedagogiktentan (som ska vara inne morgonen efter matten) till förmån för matten. Jag tycker det är så tråååååkigt. Det är iofs ganska intressanta frågor, men det är svårt. Jag ska liksom sitta och analysera sönder mitt observationsobjekts tillvaro. Barnet som är 1,5 år gammal är det mest normala barn jag någonsin mött. Finns liksom INGET som avviker, och därför är det svårt att problematisera barnet ur ett specialpedagogiskt perspektiv. Men men, jag får väl krysta lite och kanske ljuga en aning.

Shit, vilken tråkig och negativ blogg. Well, sån är min lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback