Önskas: Ett NORMALT avtal med Destination Gotland och Gotlandsflyg...

Jaha. Nu har jag gjort det där läskiga. Det var inte så farligt, men väldigt jobbigt. Och det kommer inte bli lättare heller. Men jag är i alla fall jäkligt stolt över mig själv. Försöker i alla fall vara det...

Fick resultatet av den fasansfulla mattetentan igår. Och TAMEJFAN så fick jag godkänt. Lyckns vindar måste ha blåst den dagen, det var verkligen en skräll. För att blir godkänd var man tvungen att ha 25 poäng, jag landade på 27. Låter lite kanske, men för mig är det definitivt de 27 stoltaste poängen någonsin. För ni ska veta att jag under en hel Matte B-kurs på gymnasiet på alla prov bara fick 3 poäng. Alltså, på ALLA prov tillsammans under hela den kursen... Så något mattesnille det är jag inte. I och med att jag nu klarade tentan innebär det att jag slipper bekymra mig om att göra om något än så länge, och kan försöka lägga mer energi på den tenta som ska skivas den sista mars. Geometri. Har ännu inte varit på en enda matteföreläsning om detta... Men men, har lånat en del böcker på biblioteket om geometeri, typ högstadieböcker. Det är säkert inte allt jag ska kunna, men det är en början och förmodligen ganska bra förklarat.

Har bokat hemresa till ÖN nu, till påsken. Det blir flyget denna gången också. Vet ännu inte om Micke ska med, det får framtiden utvisa. Oj, det lät dramatiskt... mer klarspråk: det är en ekonomisk fråga. Det är det alltid när man försöker åka hem. Jag är 23 år gammal och får ringa mina föräldrar och be om hjälp med att betala biljetten för att komma hem och hälsa på min familj och mina vänner. Det suger. Fattar inte hur de kan ha så usel studentrabatt på färdmedlen över havet, då det hela tiden propageras för att man vill att ungdomarna ska stanna kvar/komma tillbaka efter utbildningen och jobba där. Dessutom har de ju en egen högskola på Gotland, och alla studenter där vill väl också åka över till fastlandet och hälsa på. Det är så jävla irriterande. För att inte tala om Destination Gotlands nya system där det blir billigare ju tidigare du bokar din resa. Om man då som jag helst bokar typ dagen innan för att se hur vädret är så är det kört. Jag får välja på att chansa och boka tidigt med en stor risk för att kasta pengarna i sjön (!) när det sen stormar och jag inte vågar åka, eller att boka som jag gjort innan och betala hutlösa priser. Jävla snåljåpar. Jag är fattig, och alla ska anpassa sig efter det. Så det så.

Eh.. i alla fall. Åker hem en vecka över påsken. Ska bli roligt, det var LÄNGE sedan hela familjen var samlade samtidigt nu. Jag tror det var i somras rent utav... Nu kommer Kim och familjen ner samtidigt som mig och Yngve ska få landstiga på ön för första gången. Det är häääärligt. Tråkigt bara att Micke kanske inte kan få åka med, det blir ju inte hela familjen då.

På torsdag kommer mamma och pappa hit också. Yee-haw! Det ska bli härligt, saknar dem. Maj fyller 2 år om en vecka så de passar på. Kalas i Sthlm på lördag alltså.

Nu ska jag fixa käk, bakad potatis blir det i afton.





























Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh resultatet på mattetentan! Fick du det på mailen eller är man tvungen att gå och hämta ut den och hoppas? Jag har inte fått något mail iallafall....



Men grattis till ditt godkänt! Och skit i antal poäng, det som räknas är om man är godkänd eller inte :)

Postat av: Matilda

Tjohoo, du KAN visst då matte ju! :) Grattis och ha en trevlig helg!

2009-03-13 @ 11:56:52
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Jossan

Alcazar var skitkasst ju :)



Sett dom för många gånger i dessa sammanhang skulle jag tro.. man har tröttnat! Ge upp för bövlen liksom.. Men ja det är ju tur att det finns något för alla.



Kramis

2009-03-15 @ 16:19:50
URL: http://jarvidsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback