Pudlar. Ja, det kan man väl kanske kalla det.

Maj har börjat dra vitsar. Fick en film av hennes pappa igår där hon drog följande skämt:
Två pojkar var ute och simmade.
Plötsligt sa den ena pojken till den andra:
- Se upp för hajen!
- Vilken haj-aj-aj-aj-aj!

Hon är en pärla.

Det är mycket nu med alla dessa direktörer, vd:ar och chefer som haft oturen att bli påkommna med att plocka ut en jäkla massa pengar ur företaget och kalla det för bonus, rörlig ersättning och allt vad det hittar på. Har lagt märke till att de när de pratar med media om det här och pudlar sig ofta säger: Vi kan förstå att det sticker i ögonen på folk! och Jag förstår att det kan verkar lite konstigt för vanligt folk med tanke på hur dagens ekonomi ser ut. Som om vi "vanligt folk" skulle vara dumma i huvudet. Som om det skulle finnas något som berättigade att en person får två miljoner mer i lön varje år när pensionen sänks med 200 kronor i månaden för väldigt många. Som om det känns logiskt att ledningen för ett företag får saftiga bonusar när arbetarna varslas. Nej bästa verklighetsfrånvända företagsledare, det är inte konstigt att det sricker i ögonen. Ni står ju för fan där och hackar med spett tills vi blöder, för att bara några dagar senare förolämpa
våran intelligens.

Har i veckan suttit och ägnat mycket tid åt min tenta i specialpedagogik. Den blev klar idag, men det är sannerligen inget mästerverk. Får liksom ingen inspiration när det är sju frågor som ska besvaras och när dessa frågor liknar ett old-fashion-läxförhör a la högstadiet. Jag gillar egentligen att skriva hemtenta. När man liksom får en eller två frågor att gröta in sig i, där man själv får tänka och uttrycka åsikter. Där man till en början sitter och rycker i en himla massa lösa trådar och inte riktigt vet hur det ska gå, men rätt som det är så har man sitt nystan där och har fått ihop en text som är både begriplig och bra! Men nu hann man precis börja få ett grepp om sitt eget resonemang när man skulle börja på en ny fråga, med nya resonemang. Tråkigt tycker jag. Men men, jag gjorde det. Nu ligger den i UKK's postlåda och jag kan förhoppningsvis ägna min söndag åt annat. (Som den där boken jag skall ha läst till måndag...)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad du är duktig! Hoppas du får finfint betyg på tentan också :)

kram och trevlig helg!

Postat av: Johanna

Haha! Haj-aj-aj-aj :D

2009-03-29 @ 19:01:13
URL: http://imica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback