Jag tror det kallas hemlängtan

Fick nyss syn på en bild på Facebook föreställande hela familjen Sundström-Blomberg. Det vill säga storebror, hans Linda och Sira-hunden. Jag fick lite tårar i ögonen för dom var så himla fina. Jag har hemlängtan.


Idag har det varit rätt så soligt på förmiddagen. Var ute och fixade lite grejer, och fick göra en av de bästa saker jag vet. Köra bil, med solbrillorna på och med HÖG köra-fort-musik. Audin i all ära, men när man börjar se hur kommungubbarna börjar sopa bort allt grus på gatorna då saknar jag Caprin. Jag har hemlängtan.

Sitter och kör The Ark's version av låten "Kolla kolla" på Youtube, det är väl ungefär 10 gången nu. Jag skulle lätt se lite mer progg i musiken nu. Timbuktu och Svenska Akademien i all ära men de kan ju inte bära allt på sina axlar. Dessutom kör de ju en genre av musik, om man är sugen på något annat är det tomt. Det skulle faktiskt behövas mer politisk musik tror jag. Ett bra sätt att nå ut. Började nu fundera på om jag kan komma på någon "högerartist". Kan komma på en hel del som är uttalat vänster, men borgare? (Nu syftar jag inte på extremister som typ vit makt-musik) Jag blir också fnissfärdig när jag tänker på hur det skulle se ut om en MUFare skulle dra av värsta låten. Nej, jag tror helt enkelt bristen på blå musik beror på att de inte kan sjunga/spela. Det är en logisk slutsats. Tillbaka till proggen, jag är fasen uppfödd med Wiehe och Afzelius. Det spelade ofta av min ömma moder och min skönsjungande fader. Jag har hemlängtan.

Det är säkert blåsippor på gång snart. Här är det tydligen förbjudna att plocka. Snåla jävla sörmlänningar. Jag har hemlängtan.


I påsk är det första gången någonsin som hela familjen Sundström kommer vara tillsammans. Det är lite häftigt tycker jag. Yngves första tripp till ön med andra ord, han har ännu ej fått träffa sin morbror. Om en vecka är han exakt 4 månader. Det är ju stört. Minns inte riktigt att han inte funnits liksom. Ska bli kul i alla fall att ses allihopa. Jag har hemläntan.


Det är en vecka kvar innan planer lämnar Bromma och efter 40 minuter dunsar ner i Visby. Jag har hemlängtan. Snart skall den bli stillad. Ä N T L I G E N !


Kommentarer
Postat av: micke

japp om några dagar så är vi på Gotland gumman min puss

2009-04-06 @ 00:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback