Barnkalas och tentatankar

Har haft en härlig helg med familjen. Mamma och pappa kom med båten i torsdags och hälsade på. Jag har saknat dom! Vi spenderade mestadels av tiden att prata bara, men hann även med lite shopping till mitt och Mickes planerade balkongbygge. (Bor man på tredje våningen, med tre katter varav minst en tror att hon kan flyga så måste man ta till vissa säkerhetsåtgärder för att kunna ha balkongdörren öppen utan stenhård övervakning...)

I lördags så stack vi allihop ner till Sthlm för att fira lillfisens 2-årsdag. Jag och Micke (läs: bara jag) försökte verkligen missa den delen av kalaset som spenderades i en töande slaskig lekpark men vi fick allt gå dit en liten, liten stund. är var det korvgrillning och försök till att utmatta barn. Sen gick vi hem till lägenheten och hade äkta tårtkalas! Det var full rulle där relativt få barn skapade en känsla av att ett helt dagis befann sig där.

När de övriga gästerna begett sig hemåt så var det bara familjen kvar, vi åt fajitas och myste med Melodifestivalen. Återkom till Eskilstuna när klockan vara sisådär 2.30. TRÖTT!

Maj är bara två år, men har ett väldigt bra språk allaredan. Och ibland lockar det till en del skratt. Hon använder sig av en del fraser som låter så "lillgammalt" att det inte är klokt. När jag kom i lördags, till lekparken, så fick hon syn på mig pch blev jätteglad och kom rultandes mot mig. Jag lyfte upp henne och sa grattis på födelsedagen och allt sånt. Hennes svar: Åh, vilken fint halsband du har! Haha! Artig ska man vara! (Ok, det lät inte så kul här nu, men det var det....)

Denna vecka väntar tentaskrivande i specialpedagogikskursen. Jag gillar hemtentor, man kan gå och fnula på sina tankar länge och sen bara ta med det bästa av dem. Salstentor är bara jobbiga. Har föresten bestämt mig för att inte skriva mattetentan om två veckor. Finns liksom ingen mening med det, har ännu inte deltagit på en enda föreläsning och har inte ens orkat titta på vad det är vi ska kunna till tentan. Nej, jag tänker helt enkelt skjuta bort det ur mitt huvud just nu för att få plats med allt det andra som försigår just nu, och skriva tentan på omtenta-tillfället istället. Kanske har jag då mer energi till det, nu finns den inte och då kommer jag bara sitta där och plågas. Meningslöst med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har gått på hälften av matteföreläsningarna som har varit, totalt värdelösa. Läraren är inkompetent och opedagogisk, du har inte missat ett dugg I tell you. Men gör tentan ändå, se vad det handlar om så du vet vad du ska plugga på till omtentan är min rekommendation!



Vi ska också kattsäkra balkongen nu i vår, :) Jag läste på jordbruksverkets hemsida att det är numera lag på att kattsäkra balkonger som är 5 meter över marken om katterna kan komma åt den. Så när hyresvärden gnällde om att det skulle bli fult sa vi bara att det var lag, då hade dom inget att säga annat än att vi skulle göra det snyggt ;)

Postat av: Johanna

Nej, på jordbruksverkets sida stod det inga tips, bara att man skulle göra det. Men jag läser en del på http://kattforum.se/ och där finns det massor med tips! Det verkar smidigast att bygga typ en stomme av trä och sen häfta fast något nät i det har jag förstått, men sen hur man bygger den där stommen är en helt annan historia, jag har ju tummen mitt i handen :)



Den här tråden:



http://kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=168441&hilit=balkongen



Det är en människa som precis ska till och näta in sin balkong och vill ha lite tips och idéer, börja läs den så fattar du vad jag menar hoppas jag :)

2009-03-16 @ 14:25:53
URL: http://imica.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag tycker att det Johanna skrev lät vettigt. Gå till tentan kolla in frågorna och känn av det liksom. Då får du ju en bild av vad som förväntas av dig. och samtidigt behöver du inte känna dig stressad för att du måste skriva den. Men jag håller verligen med dig om att salstentor är skitkasst. Man lär sig mer på hemtentor, ialla fall jag. Vi har salstenta på fredag och vi får ta med alla böcker som ingår i kursen. Vad är vitsen med det? Sjukt omotiverande att plugga till också för den delen. Vi får la se hur det bär vägen.



Kram på dig

2009-03-16 @ 16:01:06
URL: http://jarvidsson.blogspot.com
Postat av: Jossan

Nej bilden är tagen här i min lägenhet på grankotten :)

2009-03-18 @ 17:41:13
Postat av: JOssan

så otroligt elak jävel!! vet inte vem som är skyldig till detta faktum. men jag lägger lite skuld på csn!

2009-03-19 @ 09:18:22
Postat av: Micke

jag ser verkligen fram emot vårat balkongbygge de kommer bli snyggt när de blir klart

2009-03-22 @ 00:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback