Lite aggro

Jaajaa... jag tappade lite fart på bloggskrivandet. Igen. Men det får man faktiskt göra.

Sitter i soffan med mitt täcke, fortfarande i pyjamas, och med datorn i knät och en katt som kurrar nere vid fötterna.
Det är min dag idag. Jag är sjuk, för ovanlighetens skull. Ibland önskar jag att det fanns en reservdelsfirma som sålde kroppsdelar. Att man liksom kunde byta ut saker på sig själv när de inte fungerar istället för att köra på med halvtaskigt resultat med stor risk för att helt enkelt sluta fungera. Det är så värdelöst.

Meningen när jag släpade ut datorn var att jag skulle plugga lite. Det har ännu inte påbörjats. Men men... det måste göras och snart har jag gjort precis allt som man kan göra och då får jag väl hugga i.

I torsdags när jag kom hem efter skolan och dundrade in i hallen möttes jag av en främling som stirrade på mig. Det var en pojkvasker (ja, jag är snart så gammal att jag får säga sånt, nu övar jag lite) som sålde nån slags böcker som samlar lla årets nyheter och det är meningen att man ska samla dem. Bla bla bla. Han var en SÅ DÅLIG försäljare. Det första han sa till mig när i princip kommit precis innanför dörren var ett högdraget "Är du allmänbildad eller?". Och jag är en lättstött person. I den sekunden bestämde jag mig för att inte lyssna på ett ord av det han sa. Allvarligt, känns det som ett bra sätt att insinuera att ens kunder inte är allmänbildade och att de skulle kunna bli det av att köpa några jävla böcker? Han fick dra igenom sitt försäljarkör, och både jag och Micke svarade nej tack med motivering att vi med vår ekonomi (en student, en på a-kassa) inte har lust att prioritera en bok för 800-900 spänn. Men som så många andra skitförsäljare så hävdade han att "de flesta faktiskt inte verkar ha problem med att betala den summan". Idiot.

Eh, lite onödig information jag vet. Men jag är så jäkla trött på försäljare som är helt respektlösa. Jag undrade varför Micke ens släppt in honom, men fck då reda på att Micke råkat komma hem precis då och träffat honom i trapphuset och det gick liksom inte att bli av med honom. Herregud. Jag har inget emot försäljare/dörrknackare så, bara de som visar nån jäkla överlägsen attityd. Det är inte första gången någon ifrågasätter en när man säger att man inte har råd.

Yngve är inte ens tre månader ännu, men har redan haft två namnsdagar. Jag glömde dem båda. Tur att han inte kommer ihåg sånt ;) Yngve Linus Sigvard heter han föresten. Yngve efter sin mammas morfar, Linus efter sin morbror och Sigvard efter sin pappas morfar.

Babynamn är för övrigt rätt roligt att diskutera. När jag får barn så har jag ju redan några förslag som jag tror mycket på. Dessvärre rynkar min sambo på näsan åt dessa förslag. Men vi vet ju alla att jag bestämmer så det blir nog inga problem om det blir akutellt, haha :)

På fredag ska jag göra någonting väldigt läskigt. Det skrämmer mig... men är nog oundvikligt.

Micke, vad gjorde jag innan han fanns i mitt liv?

Kommentarer
Postat av: Micke

jag är glad att jag har dig med gumman min , puss

2009-03-04 @ 00:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback