Long time no see

Det är till och med så att jag själv blir besviken över att det inte finns något nytt inlägg när jag besöker min blogg. Jag önskar att jag kunde skriva mer egentligen. Vet inte varför det är så trögt.

Hektisk helg. Har varit i Sthlm fredag-söndag för att hjälpa till under systerns flytt. Min uppgift var i princip att underhålla Maj och Yngve, vilket var en vinstlott. När grabbarna grus släpade kartong efter kartong så pusslade jag eller läste en bok om Tummen eller sjöng en sång eller helt enkelt stod med Maj på armen och tittade på och ropade lite hejarramsor. Ja, jag skall inte klaga, haha. Men jag är helt slut i alla fall, för Maj är en raketunge. Inte klokt vad hon har energi, undrar vart hon får den ifrån.

Hur som helst. Nu bor de allihopa i en nybyggd lägenhet med mycket mer utrymme än den förra och den var superfin. Och jag, jag bor kvar i min stora lägenhet med det SUPERLATA hyresbolaget och önskar mig bort till ett fint litet hus med en trädgård för snart kommer gräset, och krokusarna, och fågelkvittret, och den friska luften, och det blir aldrig detsamma som på Gotland här i den fula Eskilstuna-klossen jag bor i.

Jag tycker om Eskilstuna. Men jag tycker om Gotland mer. Jag vill hem till min mamma. Just idag känns det så i alla fall.

I helgen läste jag i tidningen om en högstadieskola i Skåne tror jag det var. Lärarna till en åttondeklass hade bett sina elever att rösta fram den "jobbigaste" eleven i klassen. Detta reslutat skulle redovisas på ett föräldramöte... Say what what? Hur tänkte dom där? Jag blev lite gladare av att läsa att det faktiskt var några elever som protesterat och sagt att det var kränkande behandling för de elever som fick röster på sig. Men lärarna tyckte i alla fall att det var en okej sak att göra. Undrar vart de gått sin utbildning någonstans, för sånt får vi inte lära oss... Herrgud, idioter.

Nej, dags att gå och försöka ruska liv i min karl. Han bara sover och sover.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja det blir lite enformigt med samma inlägg högst upp alltid ;) Å andra sidan har jag inte varit mycket bättre på sistone.

Känns som att jag inte vet vad som händer någonstans, förrutom möjligen i skolböckerna (och det är med stooooor tveksamhet jag ens vet det). Än mindre vet jag vad som händer dig Linn, så dåliga vi har blivit med att skicka långa mail....

Postat av: Serafia

Det är Alfakassan jag är med i.. och som nu krånglar med mig..

2009-02-04 @ 00:38:11
URL: http://serafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback