Fredagsfunderingar

I början på januari lämnade jag in en tenta som enbart bestod av svammel och ordbajsande. Jag räknade med att få tillbaka den nedklottrad med instruktioner om hur man egentligen skulle göra, och då få sätta mig ner och göra om det helt enkelt. Och vi har fått vänta HUR länge som helst för att få svar på den här tentan känns det som. Imorse kom resultatet, jag hade fått VG! Det bevisar nog att jag är en jävel på svammel och ordbajsande.

Majkel och jag har storstädar lägenheten idag. Det var verkligen skittråkigt, och vi bara surade. Nu är det fint igen, och vi är lite gladare. Finns det verkligen människor som tycker om att städa? Overkligt.

I helgen ska jag plugga matte. Det är tråkigt. Jag vill inte. Jag kan inte. Jag har dålig inställning. På lektionerna är det ganska roligt, här hemma är det allt annat än roligt. Så jag skjuter upp det. Det är inte så bra med tanke på att jag suger på matte, och har en tenta på torsdag. Bleh!

Nu sitter det en kanelbulle på govlet och piper
. Hon vill nog ha mat. Undrar om katter kan få  identitetskris när de ALDRIG blir kallade vid namn utan diverse smeknamn? Azrabus, Buttlebusen, Buttlekatt, Buttle, Kanelbullen, Kanelis, Kanelen, Snus och jävla katt. Aldrig Azra. Det är lite synd om katten. Måste nog börja kalla henne vid namn igen, det är trots allt jag som valt det...

Min systerdotter har en något annorlunga musikrepertoar för en två-åring. Om man sjunger ma-ma-ma-ma till henne, så svara hon pokifejs. Bä bä vita lamm fick stryk av Lady GaGa uppenbarligen.

Jag och Micke har för vana att titta på Debatt varje torsdagkväll och det brukar leda till ganska heta diskussioner här hemma i TV-soffan. Igår handlade det om hockeyvåld. Och det fanns en sida som ifrågsatte varför det av någon anledning är okej att regelrätt spöa varandra när man blir missnöjd i ett idrottssammanshang, och en sida som menade att lite kurr var en del av sporten och det hände ju trots allt inte så ofta. I D I O T E R ! !
Som fd. handbollsspelare och handbollstränare till barn och ungdomar så vet jag hur arg man kan bli i en ruffig kontaktsport, hur gärna man kan vilja trycka till andra spelare som kör fult. Men skillnaden mellan hockey och ALLA andra idrotter är att man inom hockey accepterar att någon kliver över gränsen och börjar slåss. Det är så jävla korkat. Om en fotbollsspelare skulle bli förbannad och hörvla till en motståndare skulle det resultera i avstängning och förmodligen en polisanmälan. I hockey får man 2 minuters utvisning eller något sådant. Det är stört beteende. No child of mine kommer få spela hockey, om inte reglerna ändras. Naj hiu...

Nu är det inte bara kanelbullen som är hungrig. Nu är jag det också.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hurra för klarad exa! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback