Tentafunderingar

Jag är rätt dålig på att blogga märker jag. Dagarna bara äts upp av allt annat man måste göra.

Håller just nu på med att plugga till en stor tenta om två veckor. En salstenta som går ut på att vi fått 32 nyckelord/begrepp som vi ska kunna innebörden av, och resonera kring utifrån kurslitteratur. Vi ska kunna koppla ihop de orden med varandra och förklara det utifrån en "verklig" situation som kan hända under en lärares arbetsdag. Något sånt går det ut på. Å ena sidan låter det inte som en jättekrånglig och omöjlig uppgift, vi är ju trots att långt gågna i vår utbildning och har mer koll än vi tror. Å andra sidan har MÅNGA kuggat på den här tentan terminer före oss. Alltså, MÅNGA MÅNGA!

Jag är egentligen ganska lugn, men samtidigt håller jag på och pluggar för fullt eftersom jag dels vart jävligt lat innan, och dels inte kommer ha så mycket tid veckan innan (föräldrarna kommer på besök). Det som sätter mer oro i mitt blod är det faktum att det i skolan tisslas och tasslas om att min klass ligger ganska mycket efter de andra, och att vi inte alls fått lika mycket hjälp att reda ut all begrepp och ord som de andra eleverna. Det känns ju jävligt orättvist.

Men jag får väl lita till min egen förmåga. Jag är smart. Eller? Gah...

Kommentarer
Postat av: Serro

Du kommer fixa det galant!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback