Kamouflerad?

Det finns människor som tycker det är roligt att sitta i skogen alldeles tyst och trycka, i hopp om att något inte ont anande djur ska gå förbi så att de får peppra lite bly i dom. Det tycker jag är konstigt. Nöjet i att se något annat dö? Jag fattar inte. Men det var egentligen inte det saken skulle handla om, utan om deras klädsel.

Dessa figurer även kallat jägare går stenhårt in för att klä sig kamouflagefärgat. Kanske lite för hårt ibland. Militärgröna kläder, för att smälta in bland tallarna. Det är logiskt. Och de klär sig även i något rött, såndär signalrött eller orange kanske jag skulle vilja kalla det istället. Jag antar att det har något med säkerheten att göra, så att de inte ska skjuta på varandra.

Det som är roligt är att när man väl har satt på sig en signalröd väst, utanpå sina kamouflage-gröna kläder, är man liksom inte kamouflerad längre. Fast jag vet inte om de själva fattar det. I helgen såg jag en man på Coop's parkering som hade de traditionsenliga gröna kläderna, och utanpå det en såndär knallorange väst på sig. Det vara bara det att västen hade träd tryckta på sig. Det är ju skitdumt.

"Jag är en älg och bara knallar här i skogen. Oj vad är det där oranga? Jaha... var det bara lite tallar och andra trädstammar. Här verkar safe att gå. "   PANG!

Så till jägarna; ni syns alltså TROTS den geniala iden att trycka ett mönster av träd på era signalvästar.


(Nu är det möjligt att nån kommer skriva att "älgar är ju färgblinda" eller något annat smart. Men nu är det så gott folk att jag inte vill vara objektiv, eller särskilt kritiskt tänkande i den här frågan. Jägare är inte som dom borde, det är inte bra att underhållas av att döda. Så därför tar jag mig rätten att håna deras fåniga, fåniga västar...)

Kommentarer
Postat av: matilda

Undrar hur jägarna under jägaråldern kamuflerade sig...

Postat av: micke

jag förstår inte hur en jägare tänker , de e konstigt folk

2008-09-23 @ 15:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback