Bacillusker - SCHAS!

Idag har jag varit ute ur lägenheten för första gången på en vecka. Ljuvligt.

Har legat sjuk i en mysig maginfluensa sedan måndag morgon, kom på benen i fredags helt och fullt. Idag har jag ont i halsen... Vafan. Jag är inte bitter, eller ja det är jag visst. Jag hatar att vara sjuk.

Förra helgen kom syster med babymagen, Thord och Majsen hit på en liten sov-över-mys-trevlo-helg. Maj är galen I tell you, GALEN! Hon petade snällt in fingret i min högtalare, stoppade alla katternas leksaker i munnen och snorade över hela TV:n i ett lyckorus över att det var "Bumpa". Men sånt där vägs upp med kramar, skratt och bus. På lördagen var det egentligen tänkt att vi skulle till Parken Zoo, men HEY! Väderguden hatade oss (och verkar fortfarande göra) så vi fick hitta på något annat istället. Något annat innebar kattutställning i Vilsta. Det var sjukt. Jag tror inte att katter tycker om att bli utställda. Fräsandet, morrandet och det obehagligt svarta i ögonen på några av dem fick in mig på det spåret...
På söndagen tvingade jag på alla att åka till IKEA, Micke och jag ville ha möbler som var för långa för vår egen bil. Thord och hans takbox-Saab kom till räddningen åter igen. Det börjar bli pinsamt nu. I alla fall, jätteroligt att hänga med "di där stockholmra" igen.

I fredags så satte jag och Micke ihop våra jättelånga möbler, och möblerade därmed också om en del. Det blev fiiint. Har ett fint litet kontor nu, eller plugghörna eller vad jag ska kallar det. Dessutom fyllt ett CD-ställ och liksom sådär nördigt sorterat alla skivor. Sånt får mig att mysa.

I helgen blir det plugga. Halkat efter nu när jag spenderat en vecka sovandes, Halva helgen har gått och jag måste ju nog inse att det blir mest plugga på söndag....hrm. Dålig disciplin lider jag av mycket.

Kommentarer
Postat av: micke

man fick ju ta hand om dig den veckan gumman min

2008-09-23 @ 15:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback