Shame on me!

Jag vet, jag vet! Jag är alldeles för dålig att blogga nowdays. Men till mitt försvar har jag haft en jävla jobbig vecka. Så det så.

Sista lovdagen imorgon, sen börjar skolan igen. Ska bli ganska skönt att få något att göra, men å andra sidan är det rätt härligt att vara en slacker också. Vara vaken så länge man har lust med, och sova tills posten väcker en. Underbart. Men inte allt för länge förstås. Nu är det kanske dags att få rutin på vardagen igen. Tror dock inte det kommer hända denna termin. Det är typ två lektioner i veckan utspridda på två olika dagar. Ofta tisdag, onsdag eller fredag. Jag är nöjd, haha. Men det innebär ju säkerligen en hel massa hemarbete istället, kanske mycket i grupp också. Men det gör mig inget, för det kan innebära sovmorgon. Och jag är FÖR sovmorgon. Bla bla bla.

Nu vågar jag också göra ett officiellt statement här i bloggen för nu har familj informerats. Jag kommer i månadsskiftet februari-mars att bli sambo. Min Micke kommer att flytta in här hos mig i Eskilstuna. Jag säger bara piff-poff till de hemska tomma veckorna och välkommen normalt förhållande :) Lite synd om Micke bara som kommer att få pendla till sitt jobb i Nyköping tills han hittar ett nytt här i stan. Hoppas att det går fort med den saken.

Mina helger är från och med kommande helg fram till i mars TOTALT uppbokade. Ovanligt för att vara mig. Men men... så blir det ibland. Jag ska bland annat fira födelsedagar, få besök, se på barndop och barnvakta Maj i Jönköping. Det blir nog skoj alltihopa :)

Fick höra på nyheterna idag att 7 av 10 svenskar tycker att det är dags för homosexuella att få rätten att gifta sig. Vad glad jag blev. Det innebär förmodligen att människor blivit mer toleranta. Och tolerans är jävligt viktigt. Kristdemokraterna verkar dock inte riktigt ha alla lamm i hagen ännu. Hägglund malde på om nått "äktenskapet är en sed som funnits i många hundra år och skall vara mellan en man och en kvinna och vi ser inga anledningar till att ändra på det konceptet bla bla BLA". Han är rätt kass i huvudet kan man säga. För vad är dealen? Varför är det så väldigt upprörande för dessa människor att kärlekspar vill gifta sig, oavsett vilket kön de har? Exakt vem påverkar det, mer än just de två som gifter sig? Nä, ni Kristdemokrater borde nog ta och damma av er politik om ni ska ha en chans att överleva. Eller föresten, låt bli. Jag har inget emot om ert parti försvinner från Sveriges politiska karta.

Jag har en säng. Jag har en soffa. Jag har en mjuk kontorsstol. Jag har en kudde som ligger i "nedre plan" av bokhyllan. Jag har två kattställningar. Jag har en pall där Ford-filten ligger. Alla är mjuka, sköna, varma saker. Varför väljer då katten att ligga på hallgolvet? Beats me.

Idag har jag rensat ur mina garderober på kläder som aldrig används. Jag var ganska duktig på att sortera ut spara- och slänga-kläder. (Najje, jag slänger dem inte bokstavligen. Skänker bort dem till Myrorna givetvis) Men en sak gick jag faktiskt och hämtade igen, min röda fina kavaj som jag tog studenten i. Den är för liten, den var det redan då. Men jag älskar den faktiskt. Och får lite glädje i mig när jag ser på den. Så den får faktiskt hänga kvar nu och ta plats. Den är värd lite plats.

Imorgon ska jag tvätta. Kanske städa. Om jag orkar. Min rygg gör ont, ont. Kanske åka till biblioteket också, har en redig lista på barnböcker som skall läsas i kommande kurs (Barnlitteraturhistoria). Roligt faktiskt. Massa originalberättelser. Jag känner ju till Nalle Puh till exempel, men har aldrig läst den första ursprungliga berättelsen. Najs najs.

Eh. Jag vet. En relativt ointressant blogg. Men det skiter jag. Josse tycker man måste nischa sin blogg. Det skiter jag också i. Den får faktiskt vara totalt ointressant, ni verkar vara en bunt som läser den ändå :P

Nej gott folk, dags att sova. Kom ihåg nu.
Världen behöver mer peace, love och lite jävla understanding.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äsch, klart att man får spara kläder som inte passar men som man tycker om! =D

Och kul att Micke ska flytta in! =D Jag räknar kallt med massa bilder på det kaos som kommer följa med den första tiden, kartonger och sånt... ;)

Postat av: matilda

Oj oj oj... Vissa väntar i över två år, ni kör på efter två månader ;) Men det blir säkert jättebra! :D Men jag hoppas att du får öppnat upp de andra två rummen! Annars kommer ni garanterat gå varandra på nerverna på den lilla ytan! Trust me, ni vill ha ert eget lilla kryp in!

Angående att 7 av 10 tycker att homosexuella ska få gifta sig (hurra, äntligen börjar folk vakna!). Betyder det att de andra 3 är kristdemokrater? Och om det nu är så, ska kristdemokraterna (som tar väl max 10% av väljarna i valen) bestämma över resterande befolkning? Men det är väl så att om Alliansen med stort A genomför detta så kommer samarbetet kanske att spricka eller nåt, och DET kan man ju inte riskera, inte för de homosexuellas vilkor i alla fall... Grrrr.... kan man bli trött!?

2008-01-22 @ 10:56:28
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Josefine

Kanske är det en nisch i att skita i nischar och skriva det man vill??

2008-01-22 @ 22:44:58
Postat av: Micke

hej gumman ! jag kommer att bli klar med köket i kväll / natt ha ha jag tar bort bilder på katterna på vägen lite då och då de e ju några stycken du vet jag fick 5 banan kartonger av de nya stället som har öppnat * coop nära * dom kartongerna fyller jag saker från garbeoben jag lägger köks bordet å stolarna i bilen plus att jag fyller upp bilen med kartonger du vet ju att jag har en kombi ha ha pappa å mamma och syran tar några kartonger när dom kommer på lördag nu blev jag nufiken på din nya blogg som du har skrivit älskar dig så mycket puss saknar dig mycket

2008-01-29 @ 22:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback