Skeppsbrott och riktigt kärlek

Om det skulle ha undgått någon, jag håller på med en flytt. Inte min egen, men ändå en som påverkar mig i allra högsta grad. Pojkvännen flyttar från en annan stad hem till mig. Och vi har hållt på i flera veckor. Och det går sååå sakta. Vem uppfann flyttstädning? Så mitt liv ser för tillfället ut som sådant:

Eskilstuna: Där är det till att leka skeppsbrott hela dagarna eftersom ett möbelemang anpassat till en trea är inklämd i den nuvarande ettan. Jag går in i möbler hur jaqg än går. Det är lite irriterande men det gör inte så mycket. Den största nackdelen med att det blir trångt är att jag inte hittar katten. Hon bara gömmer sig överallt. På måndag är det bestämt att hyresvärden skall komma och låsa upp de två rummen jag haft plomberade. Det är rätt spännande, jag har bott i min lägenhet i ganska exakt ett och ett halv år utan att veta vad som finns innanför dessa dörrar. Risken är dock väldigt stor för att det är totalsunkingt där inne, och måste renoveras grundligt. Men vi får se.

Nyköping: I motsats till Eskilstuna så är det ekande tomt här. De enda möbler som finns står i vardagsrummet där vi sen några veckor tillbaka har bott. Det finns ett datorbord med tillhörande dator och en teve. Dessa två skall med i flytten sedan. Men det finns också ett lite bord som teven står på, ett ännu mindre bord med hjul på som ramlar sönder om man lyfter det. Det äter vi på. Vi sitter och vi sover på en gammal 90-madrass. Det finns också två gamla stolar. I en tvåa. Det ekar här.

För att citera min syster: Tre katter och två vuxna personer som delar på en 90-säng. Det är kärlek det! Och ja, det är det sannerligen.

Idag skall jag börja städa badrumme. Boo-yah... eller inte.

I helgen gör vi dock en paus (fast det inte finns tid till det egentligen). Detta planerades innan vi visste att flytten skulle ske en månad tidigare än beräknat. Vi åker alltså till Jönköping för att barnvakta Maj. Hennes föräldrar ska vara där hela helgen och delta i ett hejdundrande bröllop. Men på självaste bröllopsdagen får inte småfolk vara med, och då rycker den eminenta mostern in (det är jag alltså!) och kommer som en hjälpande hand. Att jag och Micke får åka iväg tillsammans och bo på hotell en natt är bara en bisak ;)

Skolan. Hu.


Kommentarer
Postat av: matilda

lycka till med flytten!
hoppas att jönköping var underbart och att de nyupplåsta rummen är i prefekt skick :D

Postat av: Johanna

Tack, =)
Grattis till er med, (att flytten snart är avklarad) och att ni snart får en större säng, jag skulle få panik i en liten säng.. ;)

2008-02-27 @ 09:05:11
URL: http://imica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback