Karuseller och snövitt

Det är mycket nu. Jag längtar till karusellen stannar faktiskt. Till på onsdag har vi från förra onsdagen på oss att läsa 1000 sidor. Plus en annan bok i en annan kurs. Plus att skriva om en gammal klassisk saga till nutid, alternativt skriva den ur ett annat perspektiv. Plus att ha ett möte med vår handledare om kommande praktik. Plus att planera ett 25 lektioners-långt TEMA-arbete som skall genomföras med en barngrupp. Plus att fixa lite andra uppgifter. Plus att det är en flytt på gång här också. Herregud. Sa jag att det är mycket nu?
Egentligen tycker jag att alla dessa saker är ganska roliga, men jag hinner liksom inte andas eller reflektera över vad jag gör. Längtar tills det slutar snurra.


Förra helgen, runt middagstid på lördagen, började det snöa. Det slutade nångång under natten till söndag. Idag har det varit vår i luften med en klarblå himmel. Det kan man inte tro när man ser den här bilden.

image158

Förra söndagen hann det mesta också töa bort och jag tog min Bluebird och rattade iväg till Stockholm och min lilla familj där.Med andra ord Stora systern, systerns Thord och systerns sprallbebis Maj. Kattan fick dock inte följa med, utan hon fick åka med grabbarna till Nyköping.  Inte trodde jag att man skulle sakna henne så ofantligt mycket trots att det bara rörde sig om drygt 4 dagar. Men å andra sidan, den här bilden talar ett ganska tydligt språk om vad jag saknade.


image159

I alla fall. Om man träffat Maj förut och undersökt henne på närmare håll som jag gjort, då vet man vilken hårfärg hon har. Men nu kan även andra se det, på håll. Så otroligt söjt är hon den rackarpalten.


image160

Idag har jag burit och kånkat upp och ner i trappan, och ut och in i förrådet ungefär en miljon gånger. Känns det som i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad stor hon har blivit! Både kissen och Maj, ;)

Postat av: matilda

Finns det snö!!? wow...!

låter som att du har det hektiskt! jag får magsår av att bara läsa allt det där.

2008-02-12 @ 12:08:14
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Johanna

Btw, imorgon eftermiddag så kommer vi att få information till vår exa 2 som ska skrivas, den är på 6hp. Vi har inte fått nån info alls, den ska vara inne senast måndag 7.30 Är inte det idioti om något?!

2008-02-12 @ 19:03:39
URL: http://imica.blogg.se
Postat av: Micke

de va underbart när jag tittade ut genom fönstret när de va så mycket snö
ha en trevlig dag på alla hjärtans dag gumman !
puss älskar dig så mycket

2008-02-14 @ 00:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback