En viktig fråga, med något taskiga bilder...

I vårt hem, och mer specifikt i vårt kylskåp, hittar man en av de diskussioner som aldrig tar slut för mig och min sambo. Ni vet, en sån där viktig principsak, där man vet att man har rätt för så har man alltid gjort. I det här fallet handlar det om tubar. Hur klämmer man ur innehållet i en tub.


Jag förespråkar en rätt så organiserad, metodisk och snygg metod. (det här är min blogg, jag får lov att vinkla...)




Micke är mer för en hands-on-metod, man trycker till och sen blir det som det blir.



Nu till den stora frågan. VEM GÖR RÄTT? Vad tycker ni läsare? Vika eller klämma?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vika såklart! :)

Postat av: Josefine

Micke gör rätt! det är en av fördelarna med att ha flyttat hemmifrån, slippa tjatet från dom där hemma om att man ska vika. :)

2008-12-01 @ 15:19:49
Postat av: Serafia

Nej nej nej Josefine, helt fel. Det är typiskt karlar som trycker mitt på tuben. Själv väljer jag att fint vika!

2008-12-01 @ 23:28:25
URL: http://serafia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns nog inget rätt eller fel i detta.. det är väl upp till var och en hur man klämmer på en kaviartub.. orka vika, då fick man ju en massa jobb.. på sin höjd drar jag kaviartuben mot diskbänken för att få ut det sista.. :)

2008-12-02 @ 19:42:00
Postat av: Matilda

När jag var liten hade vi små "plastnycklar" med en skåra som man satte i toppen av tuben och sen kunde man trycka ut innehållet genom att rulla tuben runt den runda nyckeln...

Så jag röstar på Linn

2008-12-03 @ 10:37:10
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: micke

jag ger mig inte när de gäller de ämnet , å du vet att jag har alltid rätt ha ha puss gumman

2008-12-04 @ 11:55:12
Postat av: sara

vet inte vad vad jag ska rösta på. brukar inte käka kaviar så ofta. men går ju lättare om man klämmer på tuben. får ju ut mer då.

2009-04-30 @ 17:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback