Jag känner lite hat mot Eskilstunas moppefjunisar...

Mopedister.
Dessa förbannade mopedister i denna stad.
Jag bli galen på dom! De har inget vett what so ever.
Jag har aldrig stött på några som är så nonchalanta i trafiken som mopedistern i Eskilstuna.
De är rent livsfarliga.
Alla kör såndär kjolmoppe, scoter.
Och överallt, mot alla trafikregler precis hela tiden.
För att nämna några exempel:
De kör nästan uteslutande på cykel och gångbanor, vilket inte är särskilt trevligt för cyklister och fotgängare. Man blir omkörd så det viner kring öronen, och de där jävla mopederna låter ju knappt så har man lite MP3 i öronen så märker man inte att de kommer.
Jag har flera gånger sett mopedister bränna mot rött, en gång blev jag till och med omkörd när jag stannat för rött.
Och en gång höll jag på att klippa två killar på moped när de faktiskt förväntade sig att jag skulle stanna för dem på övergångsställe.
På min tid så hade man gamla hederliga FS1:or och sånt som krävde lite känsla för att köra.
Jag tror det är farligt med bara gas och broms, och ingen koppling.
Det går mycket fortare då. (Detta trots att min egen bil är automat.)
I alla fall.
Jag inser att jag låter som en riktig pensionärs-gnäll-kärring just nu, men det gör ingenting.
Det var bättre förr!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du, det är inte bara du som hatar alla dessa j*vla moppepojkar!

Postat av: matilda

*morr* Och de som kör på cykelbanan sen! Man är ju livrädd för att de ska sladda och köra på en!

2007-09-14 @ 22:28:05
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mot alla mopedister som kör som galningar! Bort med dom från våra fina cykel och gångvägar!

2007-09-15 @ 00:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback