Får man ta mobiltelefonen med sig in i himlen?

Igår fick jag ett sms. Ett mycket konstigt sms. Men det var roligt. På ett konstigt sätt. Numret är för mig okänt, och med det underskrivna namnet känner jag ingen direkt. Jag svarade inget, vilket var lite synd för idag har jag kommit på många olika saker man skulle kunna ha svarat med. Så här stod det:

Du är älskad dyrbar och oändligt värdefull.
Gud gav sin ende son för att om du TROR FÅR DU EVIGT LIV!
Kram XXXX


(Jag valde att inte skriva ut namnet, jag hänger ju trots allt ut ett sms som förmodligen var ämnat för någon annan)

Snälla. Håll med mig. Är inte detta fruktansvärt roligt? Jag är inte döpt, inte konfirmerad, jag har gått ut Svenska Kyrkan och jag kommer aldrig att vare sig gifta mig eller döpa mina barn på ett kyrkligt sätt. Man kan kanske kalla mig hedning ;) Men det här sms:et. Var det till mig, eller till någon annan? Det kanske är de olika kristna falangernas sätt att hänga med i nutiden? Liksom "nu skall vi skrämma folk att tro goes 2000-tal", med internet och mobiltelefoner.

Nåja. I find it amusing.

Kommentarer
Postat av: matilda

Lite läskigt! haha.
Har du testat att googla numret? Ibland kan de ge resultat även om numret inte finns med på eniro eller hitta.

Postat av: Johanna

Men Linn! Det var ju Gud som skickade meddelandet! Det var ett tecken från himlen!!!
Haha, skämt åsido. Jag hoppas att inte stackarn som inte fick sitt meddelande blev ledsen, oh well, han/hon överlever nog, ;)

2007-09-15 @ 19:30:20
URL: http://imica.blogg.se
Postat av: Mattias

Varför har du gått ur kyrkan? Tycker alla verkar gå ur. =(

2007-09-16 @ 00:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback