Liten update

Stackars Linn är invarderad av dagisbaciller och är alldeles grötig i huvudet. Stackars Linn. Stackars, stackars Linn.

Denna vecka har varit helt galen, vart tog tiden vägen? Jag har haft VFU denna vecka, på en förskola. Har haft roligt såklart, barn är roliga. Är på en 1-3 års-avdelning, vilket är en utmaning. Gått bättre än det gjort förut tycker jag i alla fall. Kanske för att jag tack vare Maj har ett annat förhållningssätt till så små barn nu. fick dock sjukskriva mig idag eftersom jag är helt däckad. Min förhoppning är att jag mår bättre imorgon och kan gå dit och vara där på förmiddagen (enligt schemat alltså). För annars kanske jag blir tvingad att göra om hela veckan, närmare jul, och det vill jag inte. Vill ha mitt lååånga jullov ifred.

Har även suttit och skrivit tenta varje dag när jag kommit hem från dagis. Lyckades peta ihop den idag, och får väl räkna mig som färdig. Den skall in imorgon så det är väl tur det.

Egentligen skulle jag ha åkt till Nyköping imorgon, med katt och allt och varit där hela helgen. Men eftersom jag nu har deg i huvudet så kommer min fina pojkvän hit (igen) istället. Han är bra han, den där Micke. Spännande blir det också, eftersom han har med sig sina två kissar. Det kommer bli kattsammandrabbning för första gången imorgonkväll då, jag är lite nervös. Mest för att min kisse inte ens är året och går på raketbränsle. De andra två är mer pensionärer. Ålderskillnaden kanske blir påfrestande, men jag har ändå gott hopp.

Sitter och biter lite på naglarna också. Vill ha resultatet för min engelskatenta jag skrev i lördags. Är så nervös om jag klarat det eller inte. Jag balanserar nog precis på gränsen, och håller alla mina två tummar för att jag hamnar på rätt sida om G. Gah!

Idag har min Capri ställts in i garage över vintern. Eller för att citera pappa "jag har ställt in skitbilen i hönshuset nu". Nåja, jag tuggar i mig den kommentaren med tanke på att han tvättat den innan, och dessutom sett till att den blivit torr inuti. Däremot sticker det lite i mina armar när han sitter i andra änden av luren och erkänner att han bränt 150 på Brorakan idag. Stackars pensionärs-Caprin. Nog för att han pallar det, men ändå. Chock kanske. Jag har bara kört 130 som fortast, och så blev jag lite rädd. Väghållningen i den bilen är närmast obefintligt, hihi.

Nej, nu skall jag försöka beta av lite disk, ringa älsklingen och sen sova. Vill verkligen åka till dagiset imorgon.

Kommentarer
Postat av: matilda

Stackars stackars Linn...

Din pappa är rolig :D

Postat av: Anna

Tyvär är det endel av dagisvärlden :S

2007-10-22 @ 23:41:31
URL: http://lillfraesarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback