Visdomständer, surprise och lite VFU kvar.

Ännu en vecka har gått. Vilken jävla skitvecka egentligen. Fast jag har vart rätt glad ändå, med betoning på rätt.

Förra helgen så var jag och Micke tillbaka på Gotland en sväng. Anledningen var att farmor min fyllde 75 år, och det skulle ordnas kalas. Alla hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Helt lurigt hade jag lurat farmor att jag inte hade tid och råd att komma ner, och dessutom var vi ju nere bara för två veckor sen. Men tji fick hon. Det var i alla fall himla roligt att se hennes ansiktsutryck när hon fick syn på mig och Micke, haha! Själva tillställningen var väldigt trevlig, kul att se kusiner och kusinbarn man inte sett på år och dar. Och farmor verkade väldigt glad, och det var huvudsaken.

Hade dock vissa problem i helgen. En visdomstand jävlas, och jag kunde ärligt talat knappt öppna munnen. Hade inte tandvärk, men det kände som käken låst sig. Det gjorde den redan på onsdagen, men jag vägrar gå till tandläkaren. Johanna har faktiskt berättat vilken smärta det innebär att få en kortisonspruta i munnen, och det ville jag verkligen inte riskera att bli utsatt för. Men nu kan jag i alla fall äta utan större problem, så jag är nöjd. Det gör bara ont när jag gäspar. Var väl inte så trevlig på kalaset i helgen dock, där jag fick sitta och trycka in maten mellan tänderna....haha. Nåja. Vad gör det då?

Nu börjar jag bli ordentligt julig. Det planeras julklappar och i helgen är det ju den riktigt starten. Det kommer vankas julmusik, julmust, juldukar, juleskum och adventstjärnor här heeeela helgen. Och det är så mysigt mysigt mysigt. Micke kommer om nån timme, och imorgon skall vi åka till IKEA. Ja, det är min idé. Men där kanske man kan hitta julklappar. (Eller rättare sagt, jag vill grundligt gå igenom deras julsortiment).

Tre lektioner kvar i skolan. Sen är det 4 dagar VFU kvar också. Det är överkomligt. VFU är ju för det mesta roligt, och tre lektioner kan jag uthärda. Dock ett PM kvar att skriva, men det ordnar sig nog.

Äh. Jag ska åka och handla julblommor nu. Föresten, det känns klent inte klent med läsare i den här bloggen, men sannerligen med kommentarer. Shape up!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du, akta dig för att inte gå till doktorn! Efter ett år nu med min jävla käke så har dom kommit fram till att jag nog ska opereras.. =( Så då dit direkt! Jag gick ju drog med min klickande käke i månader innan den till slut låste sig.. Inte bra, gå direkt så löser det ofta sig! =)

Postat av: matilda

Det där med tanden är inte så farligt, jag har fått så någon gång med. Men tandläkaren sa att det kan vara någon inflammation som gör att käken "låser sig" men så fort den går ner (tar kanske en vecka) så är allt okej igen. Om det är första gången det händer så bör du kanske gå dit och dubbelkolla (jag fick nästan hysteri och bokade akuttid hos tandläkaren...)

kram på dig!

2007-12-02 @ 20:21:31
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback