Det bor ett helt zoo på väg 53

Jag åker mellan Eskilstuna och Nyköping ibland.
Det är ganska naturligt eftersom min pojkvän bor där.
Det är åtta mil mellan städerna.
Och mycket skog.
Och därför många djur.

Jag är från Gotland.
Där har vi:
igelkottar,
paddor,
rabbisar (harar),
och ett och annat rådjur.
Dessa djur kan springa upp på vägen när man kommer med bilen.

I de djupa skogarna som omger väg 53 i Sörmland är det en annan kategori djur.
STORA, LÄSKIGA DJUR!

När jag ser såna här blir jag inte så rädd.



De har jag sett förr.
De är inte så stora.

När jag ser såna här skriker jag till och blir rädd.



Vet ni hur stora de där hornen är på nära håll?

När jag ser såna här skriker jag,
sen tvärbromsar,
sen gasar fullt för att komma undan,
sen mår jag illa hela vägen till Nyköping.



Vet ni hur stora de är?

Jag längtar efter rabbisar och igelkottar nu.
Hjälp.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Förstår dig fullständigt! /Grisrädda Elisabet

2007-12-02 @ 20:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback