Arla morgon

Klockan är 05:56 *piiiiiip*. Jag är vaken. Det är jobbigt att vara vaken vid denna tidiga timma. Jag hatar morgnar. Varför skall man över huvud taget behöva öppna ögonen innan man själv är redo för det? Jag går och lägger mig i skaplig tid, men är lik förbannat som en zombie vareviga morgon. Därför får jag gå upp ÄNNU lite tidigare. Varför? Ja, för att andra människor skall slippa utsättas för morgontrötta-häx-Linn. Jag måste sitta vaken i några timmar och sakta förvandlas till en människa. Och just idag valde jag att göra det genom att skriva en svidig blogg såhär på morgonkvisten.

Igår hade jag vad man kan kalla en svacka. Jag bara grät och snorade och tyckte att allt i hela världen var orättvist. Mest orättvist var det att jag är tvungen att gå i skolan under veckorna och därför inte kan vara med Micke. Lyckligtvis har jag en tålmodig pojkvän som orkar höra på mitt snyftande när det blir sådär. Dagen var väl ämnad att bli så, när det första som hände på morgonen var att jag öppnade vänstra bakdörren på min bil och den sedan inte gick att stänga igen. PANIK! För vem vill ha en öppen dörr på bilen. Så fort jag försökte kasta igen den så studsade den bara tillbaka. PÅ något sätt lyckades jad vålda så mycket att den stängdes, men istället så gick låset sönder på den dörren. Centrallås... BRAAAAAAA! Men det är inte så illa som det kan låta, eftersom jag några timmar senare både kunde öppna och stänga, låsa upp och låsa till den nedrans dörren. Det måste ha varit is i vägen någonstans. Men sådant bör inte hända på morgonen, jag är som sagt inte mitt soligaste själv då.

Facebook vore oändligt mycket trevligare utan denna uppsjö av onödigt töntiga funktioner.

I helgen var jag som sagt på Gotland tillsammans med Micke. Det var ALLDELES HÄRLIGT! Det var en långt torsdag med noja över blåsten, praktik i ettan, köra till Nyköping och byta däck och sen tuffa till Nynäshamn och ligga på ett hårt gotlandsfärjagolv i tre timmar. Men det gick förvånansvärt bra. Berodde nog på sällskapet. Vi kom hem till Själsö alldeles mitt i natten och sov därför länge dan efter. Fredagen ägnades åt sightseeing i Visby, och sen the big möte med svärföräldrarna för Mickes del. Det gick bra ;) Lördag var en mysardag, vi hälsade på i farbrors nya hus, var och kikade in hos Marie och avslutade med ett långbord tacos med min familj. Najs najs. PÅ söndagen så fick Micke sin vilja igenom och fick se innerstan. Jag vägrar ju köra där inne, så pappa tog en sväng med oss.... för det var absolut för kallt för att gå....eller ja. Vi var även ute i Lummelunda och hälsade på Caprin, jag dregglade lite. Mmm....Caprin! Sen tog vi båten hem igen, inte en krusning på sjön trots att det blåst kuling HELA lördagen, det är smått överraskande. Jag var nöjd med helgen, Micke var nöjd med helgen. Sen sov vi.

Denna helg blir såklart tillsammans med Micke. Han kommer hit i eftermiddag/kväll och vi ska bara mysa. Det har vi förtjänat tycker jag. Fast innan han kommer skall jag iväg till ettan och praktisera. Jag skall hålla lektionen nu på förmiddagen, och vi ska jobba med värderingsövningar med temat : Hur är man en bra kompis? Sånt tycker jag är viktigt, och dessutom intressant och roligt att jobba med. Typical fredagslektion.

MEN nu har jag suttit här alldeles för längen. In i duschen och försöka reda ut mitt skatbo till morgonfrilla.
Hoppas jag stillat lite av dessa rop om mitt uteblivna bloggande.

Kommentarer
Postat av: matilda

:D Så trevligt ni hade det! Själv ska jag besöka en annan hansestad inom det närmaste... :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback