Världen är full av gnälliga idioter

Någon anonym läsare (eller någon som fallit offer för blogg.se's irriterande raderande av namnet) har efterfrågat lite mer bloggeri från min sida. Kör i vind, jag är inte den som är den(!!). Men jag ska dock försöka att begränsa mina moster-hyllningar till Maj. Har förstått att det blivit lite mycket av den varan. Men å andra sidan, det är svårt att låta bli när hon är så jäkla go! (Sådär, så fick jag med det också, hihi).

Idag när jag kom hem från skolan satt jag på balkongen, läste en bara-för-nöjes-skull-bok och sörplade Coca-cola. Det var t-shirt varmt, och alldeles härligt soligt och varmt. Och trots att jad hade mina solbrillor på som täcker i princip hela halva ansiktet så kom det en massa fräknar! Jag menar FRÄKNAR! Då är det ju vår på riktigt nu. Visserligen har de redan försvunnit in i mitt bleka nylle igen, men nu vet jag i alla fall att de finns där och bara väntar på att pricka ner mig. Åh. Kan man bli annat än glad?

Motsatsen till glad är ju arg. Jag funderar ganska ofta på varför jag är så arg jämt. Eller jämt är jag ju inte arg, men ofta. Det kommer snabbt, och går snabbt. Men jag blir arg över väldigt många saker, många gånger om dagen. Och det verkar inte riktigt vara accepterat hos alla människor, man ska liksom vara positiv och glad och munter. Men jag är mer gnällig och tjurig. Magnus Betnér, Sveriges absolut hårdaste komiker, sa en sak som var så bra.
- "Alltså det är en sån missuppfattning att jag ska vara hård och elak. Det är inte alls det, det är inte mitt fel att världen är full av gnälliga idioter. Är de det?" Och jag håller med. Om folk slutade vara så jävla korkade och göra så mycket dumma saker så kanske jag skulle vara mindre arg. För aldrig att problemet ligger hos mig...

Som till exempel Jan jävla Björklund. Åh, vad jag AVSKYR den karln. Han är så totalblåst, och okunnig, och översittare. Alla förslag som han och hans compadres lägger fram. Hur kan man bli annat än arg? Jag vet inte om jag vill bli lärare i den skola den nya regering verkar förespråka. Betyg till sjuåringar? WTF! Hur ska man kunna mäta kunskap hos en grupp barn som inte har en rimlig chans att utvecklas likadant, enligt en mall, på en viss tidsperiod. Det är liksom fysiskt omöjligt, finns hur mycket forskning som helst om det. It's crazy, crazy I tell you.

Det luktar nybakt bröd i hela lägenheten. Viva el bakmaskin säger jag bara!

Dagens citat är hämtat från P3 Bubbel's måndagsprogram, med Dojdoj.
"Stoppa mig i ett örngott och kalla mig kudde".


Kommentarer
Postat av: matilda

två inlägg som är likadana.. den där blogg.se verkar vara lite busig

åh, så orättvist, jag har också alltid velat ha fräknar, men jag fick finnar i stället. livet är orättivst ibland ;)

Postat av: Serafia

I din förra blogg önskade jag att du skulle skriva oftare. Blev det fel, var det kanske jag som var den anonyma tjuvläsaren? Wasn't supposed to be so! Hey, just Serafia!

2007-03-28 @ 07:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback