Utmaningen

 Blev för ett tag sedan utmanad av Matilda i något som kan likna ett kedjebrev, fast som sprids bloggar emellan istället. Tyckte att det var en rolig grej, och nu finally har jag lyckats fullfölja utmaningen.

Regler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och amtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.



1.      När jag gick i sexan så  tog jag och två kompisar över Roliga timmen, genom att varje vecka genomföra ett påhittat talkshow-program som hette ?Farbror Barbro?. Och man kan ju anta att det var enormt inspirerat av Killing-gänget och Sen kväll med Luuk. Vet inte hur många ?avsnitt? vi gjorde, men vi höll på ett bra tag och det på klassen och lärarens begäran. Tror jag i alla fall, de verkade uppskatta det i alla fall.



2.      Jag och min dåvarande rumskompis och vän Ella snodde en skylt tillhörande en låsfirma någonstans i Visby. Vi målade om den och satte sen tillbaka den några månader senare. Egentligen kan man tycka att vi gjorde dem en tjänst som hottade skylten, men de verkade inte tycka det eftersom den försvann ganska fort sen.



3.      Om ni någon gång här mig säga att jag måste köpa skor ?för att jag inte har några? så ljuger jag förmodligen. Eller så tror jag på det själv. Men det är inte sant. För jag äger sjukt många par skor?



4.      Jag har en gång i min ungdom(!) provat på att bygga en a-traktor. Köpte ett påbörjat bygge av en Duett för 800 pix, och kom ganska långt faktiskt. Men en kombination av tom plånbok och väldigt bristfällig kunskap av bilbyggeri gjorde att jag aldrig blev klar. Dock har jag nu en viss kunskap i att slipa spackel!



5.      Är helt oförmögen att luras och genomföra bus eftersom jag inte kan hålla masken för fem öre. Hur mycket jag än försöker bryter jag alltid ihop i hysteriskt fniss i slutändan. Illa för min egen del, uppskattas av andra?



6.      Under en period i mitt liv var jag helt fanatisk gällande skolkataloger. Kollade i dem så mycket att jag visste namnet på i princip alla ungdomar i min egen ålder, och även de som var några år äldre. Som tur är har detta avmattats och min fascination för skolkataloger är ganska svag nowdays.



Nu har jag då gjort ena delen i den här utmaningen. Men jag ska ju också utmana sex andra bloggare.


1. Johanna , imica.blogg.se           
2. Josefine, sajoar.blogg.se

3. Jenny, jennystr.blogg.se

4  Serafia, serafiahult.spaces.live.com

5. Annica, annican.spaces.live.com

        6. Monika, monikajonsson.spaces.live.com
 
And i'm done ;)

(Det funkade inte att länka mer idag tydligen, så jag fick ju skriva alla adresser istället. Men jag hoppas att ni tar er tid att kolla i dessa bloggar ändå!)

Kommentarer
Postat av: matilda

skolkataloger ja... ah, sicken tid det var. numera kan jag knappt namnen på de jag jobbar med... :s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback