Diskbaljan stimulerar hjärnan

Många tycker att det är tråkigt att diska. Men inte jag. Det är förvisso inte min favoritsysselsättning, det finns många saker som är roliga. Men om man ska jämföra rolighetsgraden på olika hushållssysslor vinner diskningen med hästlängder över allt annat. Det tar inte långt stund, det ger tydligt resultat och man får chansen till att lyssna på hög musik och svänga lite lurviga och skråla med diskborsten som mikrofon-substitut. Och man får fundera. Det är så mycket man hinner tänka på där med händerna nerstoppna i sunkigt vatten, skrubbandes för att få bort fastbränt ris ur kastrullerna. Dagens filosofistund.
Och med denna lite onödigt långa inledning; Dagens diskfilosofi!
Vad är motsatsen till sömnlös? Finns det liksom ett bra ord på det? Piggfull? Vakenfast? Sug på den ett tag, och återkomm gärna med ett svar! (Utvilad tänkte jag först på, men man kan ju vara utvilad fast man varit sömnlös. Vilat på soffan osv.)

Idag fick jag veta att jag fått klart med jobbet i sommar. Fyradagarsvecka med fredag,lördag och söndag lediga. Yee-haw! Nu återstår bara den eviga kampen med att försöka få en lön som inte är skamligt låg. Ska jag lyckas i år?

Ingen bebis ännu. Mitt tips är att musikgunga ut den. Funkar det tro?


Kommentarer
Postat av: matilda

grattulerar till sommarjobbet!!

Motsatsen till sömnlös? Du menar tillståndet när man inte kan sova men vill sova? Och då borde motsatsen vara när man sover och vill vakna men inte vaknar? Eller jag jag missuppfattat något nu?

Däremot vet jag var anosmisk är :D det är när man saknar luktsinne (du vet - blind när man inte kan se, döv när man inte kan höra...)

Postat av: Linn

Såhär tänkte jag; Sömnlös = När man vill sova men inte får eller kan. ?? = När man sover men inte vill vakna. Does it make sense?

2007-03-02 @ 15:54:41
Postat av: Elisabet

Måste vara vakenkopplad? Lät nästan litet kinky...

2007-03-04 @ 18:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback