Första semesterveckan är finito

Nu har jag varit på Gotland i en hel vecka. Alltså har en vecka av sommaren gått. Gah! Det går alldeles för fort, redan!

Måndag: Försökte mig på en sovmorgon. Gick väl sådär... Magen hatade mig, och jag hemma och degade hela dagen. Packade upp alla saker och sånt som man borde göra när man precis kommit hem :) Mot kvällskvisten stack jag in till Visby, och Marie. Vi gled en sväng vid Kneippbyn och kikade efter MC-åkare. Gick ganska dåligt... Sen var vi nere i Almedalen och pärkade lite också. Jag knäckte några fingrar helt traditionsenligt. Härligt!

Tisdag: Jobbade lite på min sovmorgon.Ytterligare en degardag. Åkte in till stan och cruisade lite. Men sen var jag bara hemma. Gitarrade lite för katten, hon uppskattade det inte. Drygt tycker jag.

Onsdag: Åkte in till Visby och gick på stan en stund. Handlade lite bra-å-ha-saker som behövdes. Handlade även lite saker som inte behövdes, men det måste man göra ibland det också. Köpte bland annat en alldeles adorable kjol till Maj, med tillhörande body. Hon kommer bli så sommarfin. När jag kom hem var storebror där så jag fick prata en skvätt med honom också. När det blivit afton stack jag hem till Marie, och hänge där med henne och Josse. Fick även träffa Beccis en stund. Vi drog en repa till Kneippbyn, fick se lite MC-chix finally. Sen satt vi och spelade kort. Jag förlorade helt traditionsenligt.

Torsdag: Hade liten syverkstad i min ensamhet. Det resluterade i ett par mysbyxor som blev ett par slapparshorts, ett par arbetsbyxor som blev ett par arbetsshorts och en kjol som blev en kort, sne kjol med hål i och slutligen kastad i soptunnan. Bravo. Jag är verkligen KASS på att sy. Men vad gör det då? På kvällen kom moster och hennes karl hit och jag fick träffa dom. Hade dock en depparkväll så jag höll mig mest i min lilla frigga och tjurade.

Fredag: Hade äntligen fullbordat min sovmorgon och vaknade vid tolv. Slöade lite och åkte på eftermiddagen hem till mormor och överraskade henne. Satt där och pratade om allt mellan preventivmedel till politik, skoj. När jag sen kommit hem kom en uppsnurrad Linus med kamrat och hund och röjde runt en stund. Vi grillade, hell yeah det är sommar!

Lördag: Upp i ottan, åka in till Visby och hämta med Marie. Våra bröder skulle köra rally på tippen, dock i varsin bil. Kom dit och fick se i alla fall alla bilar köra varsitt heat, men sen hatade min mage mig och jag fick åka hem. Värdelöst. Jag ville gärna se sorkarna som körde ju. Men men, fick i alla fall säga hej till farbror och kusin. Åkte som sagt hem, åt lite sen sov jag. Vaknade alldeles för sent, åt lite till och sen piffade jag mig och stack in till stan. Mötte upp Marie, Josse och Linda och vi hann precis kubba in på Munken innan de började ta inträde... Det var lite lagom med folk och vi hade mucho trevligt där och stället fylldes ganska snabbt upp med folk. Sen intog vi golvet i Schlagerbaren och stannade där pretty much hela kvällen. MEN jag fattar faktiskt inte vart alla människor kom ifrån. Kändes som det var mest gotlänningar, men jag kände förvånansvärt få. Men det var gött roligt i alla fall, det är härliga tre jäntor det där. Kom hem och isäng vid en halv fyra.

Söndag: Vaknade vid tio av - ja ni gissar rätt: GLASSBILEN! Jag hatar glassbilen. Varför, varför ska de lägga samma tur, samma tid, varje år? Jag blev plågad hela förra sommaren, efterkrogen-trött väckt klockan tio av den förbannade signalen *du-du-du-du-du, du-du-du-du-u, du-du, du-du, du-du* AAARRRGGGHHHHH!!!!! Man kan bli sinnessjuk för mindre. Men hur som, den jävla bilen spelade för mig ungefär sex gånger innan jag kunde somna om. Vaknade till ett tomt hus, med en ofantlig trollfrisyr och slöade ett tag. Snodde Ford Proben för en stund och drog in för att handla ingredienser till en rabarberpaj, och det blev visst en raggarsväng också. Åkte sen vidare till Kims hus för att tjuva av hennes rabarber, muahaha. Hem och baka och äta paj. SMARR! Sen kom vi på att vi skulle ha mat så jag stack till stan igen och handlade. Givetvis blev det en raggarsväng till, orsakade många däckskrik med Caprin. Det är lika roligt varje gång, inte så lätt med en automatväxlad bil ska ni veta. Vi hann dock aldrig laga maten för det kom massa besökare så vi fikade istället. Sen mat blev det, grilla igen och nu sitter jag här. Mätt och trött som bara den.

Snart blir det till att sova för min del, och sen vakna imorgon och påbörja vecka nummer två.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, det var faktiskt rätt så svårt att få till en bra sovmorgon här också! Men nu har det fixat sig, nu ligger jag lätt till tolv.., mohaha. =)

Postat av: Anna

Alltid är det något som skall störa en när man vill sova. Låter som du har det bra på ön. När får man se dig i Sanda??

2007-06-18 @ 22:54:20
URL: http://lillfraesarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback