Efterlängtat?

Först och främst, jag ber er trogna läsare om ursäkt för den sopiga uppdateringen av bloggen denna sommar.


Min födelsedag ja, det var den som stod näst på tur att avhandlas. Jag var ju ledig från jobbet, och gick hemma och skrotade lite. Var en sväng till stan, sen hem igen. Bror med hund och syster med bebis kom och höll mig sällskap och det är alltid roligt. Folk slutade jobba och mot kvällningen så var hela familjen samlad till en grillning här på Själsö. Jättemysigt. Senare kom mormor och farmor hit och fikade. Det var ungefär den dagen. Alldeles härligt slö och mysig, precis som jag vill ha det. Fick finfina presenter. Av mor och far fick jag en kattbur, och presentkort på Strövet (ROCKS here I come). Linus och Linda fortsatte på katt-temat och jag fick en sele till kissungen, och ett fästinghalsband. Från familjen Sundström - Pettersson fick jag en sån där värmepåse med körsbärskärnor i (som jag letat efter skitlänge!). Mormor och farmor bidrog med penningar som kommer att gå till en datorväska och en ny frisyr. Matilda hade skickat ett roligt paket med fina små saker i, särskilt kär blev jag i de fina hårspännena med dödskallar på. Så jag är helt klart mer än nöjd. Och nu är det bäst att jag verkligen skaffar en katt :)


Dagen efter så hängde jag med Marie och Josse, och firade min födelsedag (13 juli) och Maries födelsedag (15 juli). Vi möttes lite sådär halvvägs, hihi. Av Josse fick jag och Marie en "upplevese", vi ska hitta på något roligt typ Boda Borg = SKOJ! Av Marie fick jag en grymt snyggt fat.


Nu har jag i alla fall rapporterat kring födelsedagen. En alldeles lugn och sansad tillställning. För jag är ju ganska gammal nu.


I helgen är mamma och pappa i Stockholm så jag har huset för mig själv. Inte för att det är så himla roligt, men det är lite skönt att vara själv också. Ska njuta lite av det. Men inte för mycket, för det kommer bli plenty av det sen när man är tillbaka i Eskilstuna. MEN jag kommer ju (förhoppningsvis) ha en inneboende då. En lite kissekatt. Jag har sprungit på katthemmet var och varannan dag senaste veckan. Har hittat tre adorable syskon som jag har ögat på, men de är lite för unga för att jag ska kunna få dem när jag vill. Det blir ju lite begränsat när jag kan ta emot katten tyvärr. Inte innan jag slutat jobba, och sen är jag bara kvar på ön i max 9 dagar för sen är det upprop i första kursen. Men men, jag håller korpgluggarna öppna och letar för fullt efter min nya roomie. Egentligen vill jag ha ALLA katter jag ser. Men det går ju faktiskt inte.


Imorgon kväll är det Nostalgibasar på Ekbacken. En klassiker som ska återupplivas för min del tror jag. MEN jag blir tjurig för jag får säkert inte stå på jänkparkeringen i år heller, TROTS att jag har en veteranbil. De är så fixerade vid krom och puts en del av de där raggarna.


På tal om bilar. Det är en magisk sommar år 2007. Förut har jag varit ensam med min Capri här på ön. För några år sen rullade det två till, men de har inte synts till på länge. Så det har varit jag bara, och resten har varit garagestående antar jag. Men i sommar har jag redan sett flera andra Caprisar. En blå, en guldfärgad, en röd, en svart och en EXAKT likadan som min egen. Det är alldeles häftigt och jag får nu vinka till andra Caprikörare. Det är lite som en sekt. Men det är häftigt, och jag blir alldeles lycklig när jag ser dom. Inte normalt kanske, men så är det. Lycklig är bra, oavsett var det kommer ifrån.


Och en till på punkt bil. Min mamma och pappa har köpt en bil, som jag ska få ta med mig till Eskilstuna sen. Jag tror det har att göra med att de inte anser Caprin vara lämpad för hårdkörning på motorväg, vare sig säkerheten eller hållbarheten är riktigt till för det. Så nu kommer jag ha en Nissan Bluebird - 89 med mig. Den är inte snygg, inte ful, inte rolig, inte tråkig. Den är helt enkelt en vanlig bilsom jag lätt kan leva med. Jag är i alla fall jävligt tacksam.


Euorodisco. Musiken man inte vågar säga att man tycker är bra. Men jag säger det nu. Cascada och E-type får mina dansnerver att rycka alldeles ofantligt mycket. Det är fulkultur när den är som bäst, haha.


Det blev åtminstone ett litet blogginlägg idag. Förhoppningsvis ska jag lyckas skriv fler denna helg för jag har MÅNGA saker som jag tänkt ta upp.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen en ny blogg! Mycket bra arbete, lagomlängd, du får högsta betyg! Btw, hur vet man exakt när och var alla uppropen kommer vara?

Postat av: Linn

Johanna - Man sitter och letar upp sina scheman... eller nått. På antagningspapprena stod det att man skulle få info från MDH senast i mitten av augusti.

2007-07-20 @ 16:20:02
Postat av: matilda

så skönt att höra att du lever och hade en bra födelsedags-helg :)
så du funderar också på katt :D Själv har jag en på "lån" i en vecka. Men jag vet inte om jag vill lämna tillbaka henne, hon passar så bra in här. Fast jag vet inte vad jespers syster säger om det...

2007-07-20 @ 22:29:21
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback