Så ända i själen alldeles svart - arg var jag igår

Jag börjar med att säga FÖRLÅT till alla er som jag varit en regelriktig bitch mot de senaste dagarna. Det har inte varit meningen, jag är bara så vansinnigt frustrerad.

Över vad? SKOLAN! (och lite annat)
1. Ny kurs, som har ett schema utan dess like med fulla dagar måndag till fredag, plus en massa litteratur som ska plöjas och uppgifter som ska skrivas utöver det. Och jag hade hört att den här kursen var lättsam? Men hur som helst. Nu kanske ni tänker att "ska man plugga heltid så ska man". Ja visst. Men inte mer än 40 timmar i veckan, och gör man det ska man fan få mer pengar också!

2. Listan med kurslitteratur som kommer behövas inom den närmsta månaden, dvs denna studiestödperiod, är hela 11 böcker, och slutar med en nota på över 2000 spänn. VAFAN! På två dagar gick jag från att ha ganska gott om pengar till att ha absolut ingenting igen. Det ger mig ångest.

3. De jävlarna delade på mig och Johanna. Åh. Det var tufft. Jag vill faktiskt gå i samma klass som henne, för vi funkar så bra ihop. Men men, det finns ju alltid luncher. Men det är i alla fall inte samma sak. Som hon sa: det är så skönt att ha nån att klaga ihop med, för alla andra är så positiva hela tiden. Och hey, jag är pessimist ända in i benmärgen så mej kan man alltid komma till om man vill höra lite svid.

4.  Felix Pytt i panna. Efter den där jävla dan då allt detta uppdagats, så köpte jag hungrig som fan hem samma Pytt som jag ätit förut. MEN NU TÅL JAG DEN INTE!!! Och jag tror tamejfan det var samma sort som gjorde mej sjuk hela jävla julhelgen, och som jag fortfarande inte repat mig från. Me hate jävla gluten och mjölkfanatiker som ska ha det i precis allting! DAMN YOU!

5. Dessutom är det så kallt så mina händer är helt förstörda. De är jättetorra trots att jag smörjer in dem hela tiden. Och de spricker, och blöder och svider och gör ont.

STACKARS STACKARS STACKARS LINN!!!!



(jag inser nu att jag är så jävla svidig och bitter man bara kan, men jag måste ventilera någonstans juh!)


MEN! Imorgon ska jag tokplugga, sen åker jag en sväng till Sthlm på fredag tror jag. Min mor och far kommer till fastlandet, och jag tänkte hänga med nästan hela familjen som då är samlad. Dock saknas bror och Linda och Sira. Men men, lite är bättre än inget.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Åh, jag älskar bitterhet! Lovely! ;)

2007-01-25 @ 19:23:33
Postat av: matilda

ANDAS! ta det lugnt och ANDAS

känner igen frustrationen. har försökt få praktikplats idag, men ingen av de två ställena som jag hellst ville vara på tog imot folk. irriterande.... :S

ta det nu lugnt och ha det så kul i helgen!
allt kommer ordna sig, det behövs bara lite tålamod
(ps dumma dumma pytt i panna)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback