My slackerdays are over :)

Jag tror att jag på mindre än en vecka nu sett 11 filmer. Det är inte riktigt normalt känns det som. Men oj så skönt det har varit att ligga på soffan och inte behöva lyfta ett finger, inte tänka på något annat än just vad skärmen visar. Löövlii. Bland annat så såg jag Pirates of the Caribbean, den första. Har inte sett den förut, och den var ju precis så bra som alla sagt att den ska vara också. Och äntligen kan jag tycka om Johnny Depp igen. Sedan jag såg Kalle och chokladfabriken har jag känt nån slags avsky mot honom, eftersom Willy Wonka – karaktären är så oerhört obehaglig. Michael Jackson-känsla fick man. Huga. Men nu så har jag istället Jack Sparrow-Depp i minnet. Visserligen också han ett kokko el grande, men mycket mer underhållande.


 

Har som sagt varit ledig nu sen i tisdags, vilket har varit skönt. Har inte gjort nånting egentligen. Städat, tvättat, pysslat; med andra ord sådant som fått stå tillbaka under tentaskrivningarna. Imorgon börjar en ny termin. Tvärvetenskaplig didaktik- och begreppsbildning heter den, 20 p. Det är alltså det jag ska syssla med hela vägen fram till sommaren. Vad det betyder? Ajdunnow? Det återstår att ser. Har dock kunnat se att det är mycket av matte, och fysik och såna grajjar. Yippi-kay-yeah… Nåja. Jag ska inte skrota det förrän jag provat det.


 

Kanske finns det Någon?


 

Jag hittade precis en låt på nån bränd MP3-skiva som handlar om folkrace. Fy rackarn vad jag längtar till folkracebanan i Follingbo, Larssons depå som alltid vimlar av folk, och framför allt Marie som gasar skiten ur Saaben. De ä grajja de, som Stubben en gång uttryckte sig. Haha!


 

Vem var det? Det är lika bra att erkänna, för jag kommer få tag på dig förr eller senare! Nå? Vem såg till att all den här jävla snön kom? Jag gillar inte snö. Den är kall, blöt och halkig. Man ramlar och slår sig, man blir blöt om fötterna och man fryser näsan av sig så fort man öppnar dörren. Visst, jag kan se snöns charm på jullovet, med pulka, snöbollskrig och snöänglar. Men om det inte passar och dyka upp då när jag vill ha den, kan snön lika gärna utebli. Fast jag ska vara snäll. Ligg där och var iskall och jävlig i några veckor då, men i gengäld kräver jag en låååång och varm sommar med bara regn på nätterna. Aight?


 

Sitter här och väntar på Josefine. Hon kommer tillbaka hit och ska sova ett tag till, efter en mindre turne i andra städer. Ska bli skoj med sällskapet igen. Hur ska det gå sen då, när hon flyttar till Örebro på riktigt. Stackars Linn, alldeles ensam blir jag då… Eh, självömkans dag är måndagar, det visste ni va? Hur som helst, har köpt en present till henne. Ska bli kul att se om hon blir glad, eller bara tycker att jag är en mupp som jävlas. Kanske blir det en blandning av de båda.


 

Gah! Inatt blev jag lite haunted av den där äckliga vidriga stora snuskiga gröna gräshoppan som terrade mig en hel dag i somras. Usch. Fobi tror jag det kallas….


 

Nej. Dags att kika om pengarna dykt upp på kontot idag. Jag håller alla två tummarna för det.


Kommentarer
Postat av: matilda

Se Finding Neverland om du vill se mer med J. Depp.

Back to school.. ja, det känner man igen... Hoppas det blir en kul termin i alla fall naturkunskapen till trots... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback