Helgen som försvann!

Ja, jag fattar inte alls hur det gick till. Hade hemstudiedagar torsdag och fredag, sen kom ju lördag söndag i vanlig ordning. Men jag är icke utvilad det minsta. Ovanlich. Brukar vara duktig på att slacka ner mig på helgen, men inte denna gång tydligen. Men det har väl sin naturliga förklaring.

I fredags eftermiddag tog jag tåget till Sthlm, för att åka till Stora Essingen och Kim&Thord&Bääbismagen. Mina föräldrar hade nämligen kommit upp med båten på torsdagen. Så jag hängde där hela fredagskvällen, och tjyvsov sedan på världens skönaste soffa. På lördagen så blev det en oplanerad sovmorgon, vi skulle ju gå upp tidigt men det lyckades inte för någon av fem personer. Bravo :)
Jag och mamma fick skjuts till IKEA. Och jag säger bara; IKEA is lots and lots of fun, men kanske inte det ultimata man kan göra lördagen efter löning. Haha! Men jag fick tag på det mesta jag skulle ha, och fick det lyxigt nog betalt av snälla föräldrar. De snälla föräldrarna fyllde också mitt skafferi och min frys. Muchos gracias!

Pappa plockade upp oss när vi var klara, och så begav vi oss till Eskilstuna. Trodde vi. Men vi måste ha snattrat för mycket med varandra för vi körde så jävla fel. Haha! Någonstans skulle vi ha "bytt" motorväg men det glömdes av och vi befann oss helt plötsligt i Nyköping. Smaaaart. Men det gjorde inte så mycket, vi fick ju åka lite extra och kika på landskapet. malmköping till exempel, hade aldrig sett denna mysiga lilla stad annars.

Väl tillbaka i E-tuna så bars det som vanligt grejer upp och ner i den evighetslånga trappan som leder till min lägenhet. Jag, mamma och Josse åkte till COOP och storhandlade, sen tillbaka för att peka vart pappa skulle borra hål i väggen. Och vips så hade jag äntligen en spegel, ett tidningsställ och en anslagstavla. Känns bra! Vi åt middag, sen for mamma och pappa tillbaka till Stockholm. Har varit skönt att träffa dem, även om det inte var så länge sedan. Men jag ser dem gärna ofta och mycket. Det var även grymt kul att träffa Kim och Thord, och känna bebissparkar.

I söndags skulle väl jag och Josse plugga, men vi hamnade i Tuna Park och shoppade istället. Stackars oss ;)

Och nu är det måndag igen, och helgen bara svischade förbi. Kom nyss hem från skolan där jag haft kemi hela förmiddagen, och biologi på eftermiddagen. Imorgon ska det kemilabbas hela dan. Dessutom ska jag ha nått slags prov på säkerhetsföreskrifterna. My god. Det kan sluta på två sätt; ILLA och mindre ILLA. Haha!

Det känns som om jag har mycket mer att skriva om, men jag kommer inte på något. Håll tillgodo.

Ååååh, saknar Sasha. Två sovande favoriter på bilden ;) Systern och kissen.
Sleeping beauties


Kommentarer
Postat av: matilda

Har du hittat helgen än?

Om inget annat kommer det en ny nu... :p Hoppas du kan njuta av denna i lugn och ro!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback