Happi nju jeer

2006 var året
... när jag flyttade hemifrån till en gräsligt furuinredd andrahandsetta på Irisdalsgatan till ett galet överpris, och där jag bodde och trivdes i knappt ett halvår.
... då jag fann mitt kall på en förskola i Visby bland gosiga barn och härliga fröknar.
... som kom att bli det år jag lärde mig köra traktor, och sedan körde hela sommaren lång.
... min syster och hennes snubbe blev "nästan - grannar" med mamma och pappa, i alla fall på somrarna.
... när Caprins avgassystem gav upp och ramlade av utanför Gröna Gården under högsäsong.
... då jag skymtade min framtida make på en buss i Stockholm.
... det visade sig att jag mot alla odds lyckades skrapa ihop hela åtta poäng på mattedelen på högskoleprovet.
... som Håkan Hellström spelade på ett svettigt Gutekällaren och jag var där.
... Bibban och Marie ockuperade en lägenhet vid Kokometen hela sommaren och vi frestade grannarnas tålamod varje helg.
... glädjebeskedet om Bebisen som kommer i februari talades om, den som jag ska bli världens bästa moster åt.
... jag flyttade till fastlandet, och Eskilstuna och blev vuxen och högskolestudent.
... då en gräshoppa el grande förstörde mitt psyke en sommardag.
... Sira - vovven blev en del i familjekonstellationen Sundström-Blomberg i Hogrän. Bror och Linda förlovade sig på julafton by the way.
... då Lars Winnerbäck trollband mig en ljum kväll i juli.
... när jag reste utanför Sveriges gränser för fjärde gången (eller femte?), denna gång till Belgien.
... jag grät i min soffa när valresultaten var klara i september.
... som jag köpte en gitarr och började öva ackord tills fingrarna blödde.

Det är väldigt svårt att summera ett år bara sådär. 2006 har varit ett bra år, så mycket kan jag minnas. Säkert har det hänt en massa trista saker, men de verkar jag ha förträngt i skrivande stund. Jag hoppas att 2007 blir ett ännu bättre år.

Som Marit Bergman sjunger:
'Cause this is the year
This is the year it all will happen
It's finally here
I have been wainting all my life
So put on your coat
I'ts time to go
It's time for take-off
I think I can say without a doubt
This year is mine

Kommentarer
Postat av: matilda

och år 2007 hoppas jag blir det år...

...som Linn kommer och hälsar på Matilda
... blir ett kanonår för oss båda
... då Linn blir moster! :D

Gott nytt år! hälsa familjen så gott!

ps. tack för de fräcka klapparna. Jag skickade ett sms, men kom på sent i efterhand att du inte kan ta emot dem där ute i skogen ;)

Postat av: Anonym

uppdaterat...

2007-01-06 @ 11:21:15
Postat av: Anonym

i januari åkte du och jag och serafia pulka bakom din furulägenhet!

2007-01-06 @ 15:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback