Hallå där du som provar nya hälsofilen...

Liten strof ur Raymond & Marias låt "Nånting på NK" bara. Grymt bra. Det är sån bitter, besk lyrik. Det passar mig.

Ja, återvände som sagt till Eskilstuna igårkväll efter dryga två veckor hemma på Gotland. Det är by the way ganska förvirrande att ha två "hemma". Har varit väldigt skönt att vara hemma (på Gotland) och få ta det lugnt. Men samtidigt var det väldigt skönt att komma hem (till Eskilstuna) och rå om sig själv. För att citera min pappa, "din jävla eremit". Haha! Det stämmer ganska bra. Jag älskar att umgås, men jag måste få vara själv också annars blir det galet. Har i alla fall haft rena semestern där på ön. Känner mig som en bortskämd och obstinat 15-åring igen. Ryat runt och krävt bensin till bilen, tvingat folk att skjutsa mig och ockuperat fjärrkontrollen. Har varit smulpolis i köket och svidit över granens puttiga barr. Allt man kan tänka sig. Konstigt beteende, men jag hoppas jag varit lite normal och glad också.

Dessvärre var jag sjuk nästan hela tiden. Började dagen innan julafton då min mage brakade ihop och sen mådde jag apa hela julhelgen. Den är fortfarande inte normal... Men det beror ju helt på mig själv. Stressade så vansinnigt med tentorna innan jul att det liksom var skrivet i stjärnorna att jag skulle bli dålig. Sen lagom till nyårsafton blev jag vrålförkyld. Skitdumt. Men jag har hunnit med ganska mycket ändå.

Till exempel; hälsat på dagiset och där fick jag grönt kaffe med magiska droppar i, har varit på den årliga grötkvällen hos farmor tillsammans med hela stora familjen, besökt en handbollsträning med gamla laget, varit hundvakt och fått höra riktigt mördarmurr från Sira, stuffat på Hamnplan 5 tillsammans med Marie, Bibban och Linda, hälsat på mormor, kört pappas Terrano som är nästan som att köra en buss, se på Thords flopp till nyårsraket, dricka äcklig sprit, spela coron(?) med bästa vännerna och en massa andra saker. Men allra mest har jag killat Sasha på magen.

Och min första dag i Eskilstuna ägnades åt tokpluggande. Hann faktiskt klart med det jag skulle och lite till. Goodie! Guldstjärna till mig ;)

Det är några som har köpt en tomt och ett hus nere på Själsö alldeles vid vattnet. De promenerade förbi hemma hos oss igår, och stannade och pratade med min garagebyggande pappa. Och håll i  er nu, men de tyckte det var jobbigt med allt brusande och susande från havet. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!! Om man störs så lätt kanske det inte är så jävla bra att köpa ett hus på en strandtomt. I synnerhet inte om stället heter Brusviken. Ja, jag är lite skadeglad.

Tänkte exploatera mina vänner här i bloggen, detta är en bild från när jag var hemma i september och pratajde på Gråbo. (Mer juliga bilder kommer en annan gång, de ska skickas från ön overseas först.)
Gänget och jag
Från vänster sett: Ella, Marie, jag och Josse aka Bibban.





Kommentarer
Postat av: Moberg

Jag var också dunderförkyl på nyår! Men det dränkte jag i alkohol... Jag skrev ju tillochmed ett fylle/förkylningsinlägg då...

Postat av: Anonym

Denna hemska bild.. varför???

2007-01-09 @ 10:59:59
Postat av: Linn

För att det är min blogg sörru, och jaaaag bestämmer.

2007-01-09 @ 13:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback