Ajaj i halsen och tillfällig inneboende

Det är nog risk för svid el grande från mig idag. Ont i halsen, lite feber till och från och till råga på allt konstigt ont i magen. Som om magen var ett blåmärke typ. Inte så värst skönt. Dessutom ska jag till skolan senare, och spendera mesta av tiden sittandes och lyssna på andras arbeten, och åsikter på det. Sen ska jag berätta om mitt arbete, ta emot kritik (både positiv och negativ), och slutligen ska jag ge kritik. Yee-fuckin'-haw....INTE! Jag är väldigt anti, kommer nog att hosta lite på tanten av ren illvilja. Muahaha!

Men jag hoppas att några Pandodil och lite nudlar hjälper mig lite så jag blir gladare.

Det har snöat inatt. Och nu när jag sitter här inne vid mitt skrivbord och kikar över balkongen, ut på husen och träden och lekplatsen så är det ganska fint med snön. Men ack så lurigt, för sen när jag går ut kommer det säkert vara halt, blött och kallt. Jag gillar inte snö. Snö är bra endast och enbart för pulkaåkning, men det är varken tillräckligt med snö eller tid för att ordna det. Dessutom vet jag inte backe man kan åka i här i stan.

Min tillfälliga inneboende kom igår med tåget. Fattar inte riktigt hur vi fick upp hennes väska till lägenheten, goddamn vad tung den var. Men fiffig också. I alla fall, Josse (http://sajoar.blogg.se) ska bo här fram tills 1 februari. Hon börjar plugga i Örebro IDAG och kommer pendla häremellan. Hon har fått tag på en lägenhet, men det får hon inte tillträde till förrän 1 februari som sagt. Så tills dess blir det kul med lite sällskap här i Råbergstorp.

Nu kommer Posten snart. Jag ser den där lilla gula lådan de åker runt i på innergårdarna. Jag skulle bra gärna vilja testköra den. Enda chansen är väl om jag springer ut någon dag och tjuvåker runt gården, och hoppas att jag hinner tillbaka och att kliva ur innan postisen kommit ur porten. Det kan bli ett äventyr.

Nej. Dags att intaga lite näring. Until next time; peace, love & understanding gott folk!


Kommentarer
Postat av: Marie

Do it! tjuvkör postisens fordon. Men se till att Bibbsen filmar, en sån graj skulle man ju inte vilja missa. Fusk att ni har snö, här på ön så regnar de bare.

2007-01-11 @ 13:29:15
Postat av: matilda

Här nere har vi ösregn och halv-storm. Vet inte om det är bättre än snöslask eller inte...

Jag tror inte det är så smart om du övningskör postens bil/flak-moppe (framgår inte vilken som kör hos er). Ska du göra det så får du nog se till att förbli osedd... Finns ju en del åttal du kan råka ut för annars...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback