- nattugglar -

Jag har som jag tidigare nämnt en tillfällig inneboende här i Råbergstorp, Josse aka Bibban aka Örebrouniversitetsstudenten. Det är kul med sällskapet, men jag är lite halvhängig just nu så jag orkar inte göra så mycket. Men i alla fall; häromnatten drömde hon att hon vaknade av att jag stod och skrek "Britta Larsson" i ansiktet på henne. Ja, jag vet, det är en kokko dröm. Men det roligaste är att hon berättade för mig om den. Och nu måste jag ju bara väcka henne någon dag genom att skrika just Britta Larsson... and she knows it. Muahahah!

Var på Myrorna häromdagen, och min kärlek till att rota bland gamla saker är vida känd. Josse är helt impad av att jag byggt upp ett helt kök på i princip bara loppisfynd. Jag blir stolt :) I alla fall så hittade jag en alldeles underbar plåtburk med rosmotiv på. Blev förälskad och köpte den på momangen. Vet ännu inte vad jag ska ha den till, men jag brukar i alla fall hålla lite i den varje dag för att njuta bara. Längtar till sommaren och mina loppissvängar jag ska göra med Caprin över hela Gotland. Nu har jag äntligen en lägenhet att stoppa fynden i också!

I en tidning häromdagen, i serierna, hittade jag namnet "Krabbsaltarn". Det är oerhört coolt. Jag ska fråga syrran och hennes sambo om de inte kan döpa bebisen till det när den kommer i februari.

Skulle egentligen ha åkt och tittat på Fotboll i Vilsta idag, Beccys lag spelade där. Men hade feber och svårt att sova på natten, och mådde inget vidare på morgonen så jag ställde in. Sparkade iväg Josse dock. Det hade tydligen inte gått så bra för Dalhem, men det var ju inte för fotbollens skull jag ville dit utan för Beccys. Och sen var tydligen kusinens lag där och spelade också. Hade ju också var kul att se. Men istället sov jag hela förmiddagen, och förflyttade mig sedan till soffan för att se på film. När halva filmen gått pausade jag och tog en omgång i diskbaljan. Aldrig någonsin har diskning varit så tungt, gah! Stupade framför sista halvan av filmen och kollade klart. Jag har även plockat bort julsakerna idag. DET ÄR LAG PÅ DET!!!! Nu är lägenhet sjukt grå och kall igen. Längtar tills ljuset kommer igen. Mötte Josse vid bussen, vi drog en repa på Ica, sen hem och baka jättegod kycklingpaj med broccoli och körsbärstomater i. Piggnade på mig senare på kvällen, och vi har kollat film. Nu sover Josse och jag är jävligt vaken. Som vanligt på nätterna. Undrar om jag har vampyrblod?

Har lyssnat en massa på Elvis idag. Han sjöng som en Gud den mannen.

Mayday! Läste igår att Moneybrother aka. Anders Wedin ska dra in sin "Pengabrorsan"-skiva. Eller, alla exemplar i affärerna får säljas slut men det kommer inga nya. Han vill visa att han inte gör musik för att tjäna pengar. MEN jag MÅSTE ha den skivan. Och jag har inga pengar. Och jag är rädd för att det nu blir storm efter hans skiva, innan den tar slut. Och när jag sen får pengar är den slut. Stackars mig!

På tisdag ska ena tentan lämnas in och redovisas. Den är klar i princip. Lite små ändringar och sedan skrivas ut bara. Och förbereda lite vad som ska sägas och så. Den andra tentan ska in på onsdag, och där är jag bara halvfärdig. Ska jobba med den imorgon, och främst på måndag tror jag. Men jag blir nog klar, har ganska bra koll på vad jag ska skriva om. Sen är det bara att hålla tummarna att de blir godkända.

Sen är det ju en ny kurs, och en ny termin som ska börja. Jag vet dock inte när, var och hur? Den 23 januari verkar det som. Men vet inte vart någonstans, eller i vilken grupp jag ska vara. Ni är toppen med informationen MDH....inte. Alla vet lika lite dock, och det är lugnande. Då är det inte bara jag som kommer yra runt.

Haircut. Vill förändra frisyren, men är samtidigt sjukt kär i mina långa lockar. Vad göra?

Nina Rochelle - Allt som ni valt bort
Jag är en trasig apparat
Jag är en gammal fantasi
Jag är nåt som måste lagas
Och sen skyddas från skiten vi lever i

Jag är Alfons osynliga revolver
Jag är kriget under huden
Jag är en ny och påkostad tidskrift
Fast lite mer förljugen

Jag är allt som du valt bort

Varje vardag är ett fritt fall
Fast lite mer nyanserat
Jag är det vilsna i ditt skratt
Jag är nåt jag själv har fabricerat

Jag är den första riktiga kyssen
Jag är sorgen du bär inom dig
Jag är tomheten i natten
En bedövning på krogen är allt för mig

Jag är allt som du valt bort



Kommentarer
Postat av: Marie

Krabbsaltarn? ja varför inte, barn får ju en massa knasiga namn nuförtiden. Men är de ett kill eller tjejnamn? de tåls att funderas pa...

2007-01-14 @ 13:20:45
Postat av: Elisabet

Alla vet lika mycket om nästa kurs! Oh ja. Håller fullständigt med. Trippelinfo till första terminen följt av NADA nästa...

2007-01-15 @ 20:00:38
Postat av: matilda

hoppas du mår bättre nu! och att ni inte blåst bort i stormen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback