våpTV, virrig bror och smederi

En vecka till har förflutit, och det ganska smärtfritt. Endast tre dagar i skolan varav bara måndag en jobbig sådan. som idag till exempel; vi skulle egentligen ha gått på ett studibesök på ett vattenreningsverk i Västerås, men det vart inställt. (Åååh...vad besviken jag blev....INTE!). Så vi hade bara en timmes lektion med redovisningar och jag slapp till och med åka tåg eftersom en klasskompis tog bil idag. Och igår räknas nästan inte ens heller som en skoldag. Vi var på ett ställe som heter Faktoriet, och gjorde massa grejer. Bland annat så fick jag gjuta en ölöppnare, och smida en järnkrok. Det var ganska coolt och väldigt varmt att smida. Dock är det alltid en besvikelse när jag gör såna hantverkiga saker. Resultatet ser alltid ut som om en ganska ointresserad 10-åring skulle ha gjort det. Och detta trots att jag anstränger mig. Men va göööör de da? Alla kan inte vara bra på allt.

Jag är en ensamboende singel. Det innebär att det ofta blir middag framför TV:n. Och jag lyckas alltid pricka in att ha maten klar när det inte är något särskilt roligt på burken. Och av många mindre roliga program så finns Förkväll på TV4. HERREGUD! Hur kommer det sig att programcheferna på TV4 fortsätter att sända detta program som måste kosta multum varje dag då det är direktsänt, när det håller på låg kvalitet. Jag tycker själva idén är väldigt fiffig. Ett program som sänds varje dag, samma tid, med aktuella händelser, intervjuer, matlagning osv. Men dessa programledare.... Carina Berg! Varför gör du såhär mot dig själv? Fyra kvinnor som tjattrar i mun på varann, framhäver sig själva helt ogenerat nonstop och försöker leka intervjuare. It's a shame I tell you. Gah!

Passar på och ber om ursäkt till mina grannar. Jag hade en kort Håkan Hellström-fest här för nån timme sen. Hög volym, och dansade runt så det måste ha dundrat i deras tak. Ledsen för det, men HH's inverkan på rumpskakande kan inte hjälpas. It's a dirty job but someone's got to do it!

Är det inte ganska (läs HELT OVERKLIGT) konstigt att många av de lärare som jag har i min utbildning, dvs lärarprogrammet, är så sjukt opedagogiska. De pratar träigt, är noll flexibla, låter inte eleverna tänka själva osv. Givetvis är inte alla lärare så alltid som jag har. Men det händer skrämmande ofta. Så hur ska vi blivande lärare lära oss hur man ska vara. Gör som jag gör, eller gör som jag säger? Det kanske inte bara gäller barn det där... Weird.

Pratade en skvätt med min stora bror Linus idag i telefon. Följande sades:
Linus: Jaha, hur har du det i Enköping då?
Linn: ...
Linus: Vadå?
Linn: Jag har bott i ESKILSTUNA sen i augusti Linus.
Linus: Jaja...
Detta skulle kunna ha gjort mig arg, men istället så skrattar jag. För det är Linus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback