Melody club äger!

Jaha, den här veckan började ganska dumt faktiskt. Hade missförstått mina grupp-compadres och trodde vi skulle åka bil till Västerås på måndagsmorgonen. Stod där och väntade, men det kom aldrig någon bil så jag ringde Jenny. De var ju på tåget, för det var på tisdagen vi skulle åka bil! Jag fick ganska bråttom kan jag säga, haha. Den stressen blandat med mitt monster-morgonhumör gjorde att snön smälte omkring mig. Fick kasta mig på bussen, och hann turligt nog med nästa tåg till Västerås. Kom väl ca. 50 minuter för sent, men det gjorde inte så mycket tydligen. Blev i alla fall på gott humör fort igen, haha.

Idag så VISSTE jag att vi skulle ta tåget, även om de andra fick lite nippran när de såg att jag gick av min buss och försvann neråt stan istället för till tågstationen. Men jag tog ju bara en liten morgon-prommis i väntan på tåget. Haha! Fick jättemycket tid av läraren till att göra ganska lite arbete idag så vi kunde åka hem igen redan vid halv ett. Perfekt. Hade planerat att sova lite, men så fort jag kom hem blev jag pigg. Skumt.

Tisdagar brukar överlag vara en bra dag. Kanske för att favvo-serierna går på TV då, och att bebisarna för veckan presenteras på helgotland.se. (Jaaa, jag är lite för fixerad vid bebisar, men det är så mysigt). Brukar känna igen de flesta numera. Är det de som är unga föräldrar, eller jag som börjar bli gammal? Hemska tanke.

Återigen satte jag mig här och skulle skriva, för jag känner att jag har massor att skriva om. Men nu står det still totalt i hjärnan på mig. Skit samma.

För övrigt har jag märkt att jag SVÄR SJUKT MYCKET!! När man hänger med folk som svär precis lika mycket så märker jag det inte. Så det måste innebära att de jag hänger med nu inte svär alls. För jag har ju svordomarna inbyggt i mitt talsystem sedan barnsben, och de kommer helt oplanerat. Men nu hör jag dem. Ojdå. Ganska pinsamt ibland, man skulle kunna tro att jag är nån gammal sjöbjörn med träben.

Måste bara påpeka att det var ganska dåligt med kommentarer det senaste tycker jag. Vet ju att ni är många fler som läser här helt anonymt. Slut upp ;)  (Matilda är borträknad från denna banna, hon kommenterar flitigt jämt!)

Imorgon ska jag intervjua barn. Små pyttebarn som inte är äldre än 2-3 år. Det kommer bli en upplevelse. Hoppas det går bra, vill gärna att det ska göra det. Men men, även om det blir skrot av alltihopa ska det bli kul att få hinna med att hälsa på dagiset igen. Har inte varit där sen i november. (Och ja, alla lärarstudenter som läser den här bloggen, jag är medveten om att det heter FÖRSKOLA och inte dagis. Men jag säger dagis i alla fall. Så det så. Haha)

Btw, har ni inte hört Melody Club's senaste skiva. INFÖRSKAFFA. Sweet music!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tjena! Inte svär väl du? Har inte märkt något i varje fall. Linn, lova att du inte svär som en sjöbuse bland barnen i morgon!!! Lycka till. ps; visst låter man alltid konstig på inspelat band?

2007-02-06 @ 18:11:17
Postat av: matilda

*skiner som solen* :D

Kommentera mera!!! ett bra motto tycker jag. Ska snart skriva ett blogginlägg om det där med kommentarer, har grunnat på det ett tag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback