Jag känner ett stort obehag inför svenskarnas musiksmak...

Nu är det ju verkligen årstiden då precis ALLA musikpris delas ut. Och jag myser allt jag kan. Det direktsänds galor på TV, där musikeliten sjunger duetter och medleyn så mina ögon tindrar. Man får lov att gå in och rösta på nätet på vilka man tycker ska vinna. P3Guld. Rockbjörnen. Grammisgalan. De ä grajja de. MEN!

När det för några veckor sedan visades Rockbjörnen på TV satt jag där och tittade i godan ro. Och så var det dags för kategorin Årets låt, den är nästan den bästa för där har man alltid en favorit man hejar på. SÅ FÖRSTÖRS HELA KÄNSLAN AV ATT JÄVLA MARTIN STENMARK VINNER MED SIN USLA LÅT! Mina inre organ får ont av att höra den där skitlåten Sjumilakliv. V Ä R D E L Ö S ! ! ! ! Jag knäppte av TV:n i vredesmod.

Nästa Gala var P3 GULD. Den varken lyssnade eller tittade jag på, för let's face it; radiofolk gör inte lika bra TV som TV-folk, ganska logiskt. I alla fall så har jag kollat i efterhand vem som vann, och det var kanske inte mina favoriter men jag tycker ändå att det var rätt schyssta vinnare.

Och nu i veckan var det dags för Grammisgalan. Kungen av alla musikgalor. Men jag skulle inte titta för jag är dessvärre en Ugly Betty & Grey's Anatomy-junkie och är tvunget att slaviskt följa dessa serier. Hur som helst så zappade jag hejvilt när det var reklam i mina beloved serier. Fick bl.a se ett sjukt bra framträdande av Snook. MEN så lyckades jag även snappa upp att även här vann den där pissiga låten titeln Årets låt 2006. Det är inte klokt.  Vad kan jag säga. Det blöder i mig.

Som grädde på moset kom en ny GINZA-katalog häromdagen och jag kurade ihop mig i soffan för att bläddra i min bibel. Men som kom jag till topplistorna över vilka skivor som säljs mest av på Ginza. På plats nummer 1 låg : Lasse Stefanz. Detta sliskiga oljud som kallas musik säljer alltså mer från Ginza än vad Moneybrother, U2, Laleh, My Chemical Romance, Robbie Williams och Roxette gör.

Jag tror att musik gör människan god på alla sätt och vis. Med musik kan man älska, hata och leva. Krig kan stoppas av musik, det är jag övertygad om. Men om en massa skit nästlar sig in och kallar sig för musik då kommer folk fortsätta slåss. And I blame jävla Sjumilakliv och dansbandsmusik! Nää, fram för mer Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Marit Bergman, Laleh, Melody Club, Millencolin och progg åt svenska folket så att det blir rätsida på det här!

Snälla Bullen hjälp mig. OBS, det är inte tjejen i filmen som har skrivit brevet.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Ugly Betyy och Greys var ju helt värda att se på! Greys var så otroligt dramatiskt!

Postat av: matilda

mmmm, och Tommy Nilsson gick vidare i Melodifestivalen. Och vem som hellst får tydligen ställa upp och sjunga om att man vill ha pengar för att bli en bitch (trodde att det var tvärt om egentligen, men nu ska vi inte haka upp sig på så småsaker)

Vad hände med den gamla goda tiden när ALLA i landet diggade Nordmans Vandraren och gick och fiskade med Gyllene Tider. Alla tyckte samma! Eller hur var det nu...

2007-02-05 @ 08:59:32
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Linn

Alla får tycka vad de vill, bara de tycker som jag. Det är väl solklart?

2007-02-05 @ 12:52:59
URL: http://linnsalabim.blogg.se
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback