Hjälp önskas till lyxproblem

För några veckor sedan fyndade jag en alldeles ljuvlig burk på Myrorna till det blygsamma priset 20 kronor. Jag är helt kär i denna burk, och brukar ofta ta fram och titta på den. Ni ser ju själva varför!

Burken

Men så till problemet. Vad ska jag använda denna ljuvliga lilla burk till? Den är inte överdrivet stor, men ändå inte liten. Alldeles lagom är den till och med. Och med de förutsättningarna tycker man att det skulle vara enkelt att finna ett användningsområde. Men icke! Jag har funderat och funderat. Men fortfarande ingenting! Först var jag inne på att ha något ätbart i den, godis eller tepåsar eller makaroner. Detta är dock ingen bra idé för dels kan det förstöra burken invändigt, och dels luktar den lite konstigt inuti. Jag har som sagt köpt den begagnad och vet därför inte vad den använts till innan. Att då ha något som man ska förtära däri verkar inte som en så smart idé. Jag hade även en tanke att använda den till alla hårsnoddar och hårspännen som dräller överallt. Men då skulle ju denna vackra skapelse vara förpassad till badrummet. Där kommer den ju inte till sin rätt. Så snälla hjälp mig med idéer på vad jag ska stoppa i min rosen-burk. Den är så sorgligt tom.

Inuti burken


Kommentarer
Postat av: matilda

- te
- spik/skruvar
- suddgummin
- små minnen
- sand och stenar från gotland (kan bli en hemlängtans-burk att ta fram och inandas atmosfären när det blir för jobbigt)
- hemligheter
- alla enkronor och femtioöringar du får över från när du handlat i affären, när burken är full kan du lämna in pengarna på banken
- små lappar där du skriver små utmaningar till dig själv som du kan plocka upp när du inte har något roligare för dig att göra
- yatzy-tärningar

med mera, med mera... :)

fin burk förresten!
kramar

Postat av: Johanna

Jag håller på förslaget att stoppa i enkronor och femtioöringar! För såna brukar alltid ligga och skräpa i plånboken och sen så har man plötsligt köpt en liten choklad/godis-bit för dom! Inte bra...

2007-02-22 @ 18:20:24
URL: http://imica.blogg.se
Postat av: Monika

Jag vet att du skrev att du ville ha förslag, men eftersom Matilda skrivit så många bra förslag så tar jag och lägger en röst för ett av hennes förslag! :)
Jag röstar på förslaget:
"- små lappar där du skriver små utmaningar till dig själv som du kan plocka upp när du inte har något roligare för dig att göra"

Sen kan du tvinga alla som kommer på besök att lägga i en lapp, så vet du inte vilka utmaningar som kommer komma upp! Kan bli mycket intressant!

2007-02-22 @ 20:01:45
Postat av: matilda

diggar helt klart Monikas tillägg på mitt förslag! :D Låter jättesköj! Funderar på att skapa mig själv en sådan burk. Men då måste jag ju få tag i en minst lika fin burk som Linn, och det lär ju bli svårt....

2007-02-23 @ 15:34:24
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag tyckte dock att det såg ut som en äkta te-burk! En för övrigt väldigt tjusig te-burk! =D

2007-02-24 @ 02:34:48
Postat av: Bibbsilibibbsansatrallalla

jag tycker att du ska lägga tråkiga saker.. som man inte vill se liksom.. helt plötsligt ligger dem iaf i en snygg förpackning..
ex
skruvar/spik
snoddar
pennor
småpengar
medicinburkar

demtre sistnämnda alternativen ger dig iaf en stor chans att du använder burken flitigt och det gissar jag att du vill...

2007-02-25 @ 15:34:54
Postat av: matilda

när kommer det "vinnande" förslaget utses? :p

2007-02-26 @ 11:11:05
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Jag kör på en Pippi Långstrump-variant. Man kan ha kakor i den, då är det en trevlig burk med kakor i. Eller så har man inga kakor i den och då är det en trevlig burk utan kakor!

2007-02-28 @ 19:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback