Jullov

I tisdags så gjorde jag min sista insats för detta år, när det gäller skolan. Nu är det jullov. Dock måste man ju alltid plugga lite, det är ju tenta i januari för min del. Men men, för tillfället njuter jag lite ledighet i Nyköping. Min största issue just nu är huruvida jag ska gå och lägga mig igen eller inte, haha. Masade mig ur sängen för att skjutsa Micked till jobbet, sen åt jag fruost nr jag kom hem. Nu är jag trött, men har varit vaken i snart två timmar. Åh, dessa problem jag har. Att sova eller inte sova, haha!

Men nu när jag sitter här i min ledighet tänker jag sända en tanke till mina Lek & Lärande - kamrater som förmodligen sitter och skriver 12-poängs-tenta. Jag lider med er, vilket jävla påhitt!

Kollade på Insider igår, där de tog upp hur före detta riksdagsmän (som suttit i riksdagen men slutat skälvmant alternativt slutat pga att det andra blocket tagit över makten) sitter och plockar ut summa runt 30-40 000 i månaden fast de inte utför något arbete. Det är lite som deras A-kassa. De får dock endast ut denna summa (VARJE MÅNAD) i 15 år, sen får de faktiskt klara sig själva. Det är sinnessjukt. Våra skattepengar går åt till att gamla avlagda politiker inte vill jobba. Och de som Insider ringde upp hade så sjuka kommentarer till detta. "Menar du att jag skulle jobba, haha!", "Jag utför faktiskt en massaa ideellt arbete" osv. Pricken över i är när politiker som har drivit frågan om strängare A-kassa för "vanliga" arbetare, lever på det här viset och tycker att det är okej. De beöver inte jobba, de är ju faktiskt lite bättre än alla andra. Förbannade idioter. Dessutom hade de raggat tag i nån helt flippad vänsterpartist bara för att förstärka bilden av "flum-vänstern". Den där tanten hade nog aldrig haft ett jobb utanför riksdagen, och levt på dessa pengar i snart 15 år. Hon var konstnär och tyckte att det var rätt och riktigt att hon fick kludda fula tavlor på tid betalad av andra.  Dessutom kunde hon prata med djur. Oh my god! Att jag blir såhär riktigt upprörd beror på att sittande regering har hetsjakt på de arbetslösa och sjukskrivna idag. Man förväntas jobba fast man har jävligt ont och bara förvärrar sin egen hälsa. Man förväntas lämna allt man har för att ta ett tre månaders vikariat i andra ändan av Sverige. Men de gamla riksdagsmännen sitter på sina arslen och tycker att det inte är något konstigt att andra betalar deras uppehälle. A-kassan är en försäkring alla som är med har betalat till, så alltså har man "rätt" till sin A-kassa. Men det här.... Nej. LIte svart i ögonen blir jag.

Jag försöker boka en båtbiljett till min karl. Det går inget vidare, måste va nått fel på hemsidan hos Destination Gotland för enligt dom kan hans bil få åka, men inte han själv.... Skumt skumt!

Nej, det blir nog inget sovande för min del. Ska nog plocka fram lite skolgrejer ändå, och fica en komplettering jag måste göra innan jag kan få poängen. Det, och att renskriva en massa VFU-anteckningar skall jag nog roa mig med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är ruskigt synd om oss! Jag lider stenhårt med mig själv!

Postat av: Anonym

Jag tycker också synd om dem!!

2007-12-14 @ 16:48:04
Postat av: matilda

grattis till jullovet! Kan du dela med dig lite? har jobbat 22 timmar i helgen fredag kväll - söndag kväll... inget jullov i sikte här inte :s

2007-12-16 @ 22:10:37
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback