Ibland så undrar jag över mig själv...

Vi har haft några diskussioner idag i skolan, etiska sådana.
Dels under lektionstid, dels på rasterna.

Jag har trott att jag är en öppen människa. Jag vet om att jag har fördomar, men jag har trott att jag är bättre än många andra på att ha ett öppen inställning till människor. Men jag är inte det. Ibland behöver man en knäpp på näsan. Jag fick det idag några gånger. Det känns inte bra just då, men nu känns det jävligt bra. För jag är en person med mycket bestämda åsikter. Det jag säger är rätt. Därför behöver jag dom där knäpparna så att jag får tänka om ibland. Dagens slutsats är alltså att jag inte alls är så öppen som jag trott. Jag drar ofta förhastade slutsatser, och låter mina förutfattade meningar ta över. Det är inte bra. Jag är heller inte ensam om det. Något att jobba på för min del?

Hur är det med dig, är du så öppen som du tror?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag jobbar på det.

2007-12-05 @ 20:18:14
Postat av: matilda

hm, jag vet faktiskt inte. Jag vill tro det, men ja... alla har sina brister


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback