Sommarens stora konsert avklarad!

Ola Salo och de andra i The Ark hade något att bevisa för mig. Efter den bittra tonen efter Eurovision så sjönk de lite i rang på min lista. Måndagskvällens spelning sköt dem rakt upp i toppen igen.

1. Bo Kaspers orkester - Skolen sken, havet glittrade i bakgrunden. Har inte varit så mycket för deras musik innan, det är för mycket jazzbludderspel hela tiden. Men nu fick jag lyssna lite ordentligt på texterna. Kanske jag jag lära mig att tycka om dem.

2. Sahara Hotnights - De gör bra musik. De är bättre på skiva än live. Eller så är en stor utomhus-konsert-för-hela-familjen inte deras rätta forum. Som sagt, musiken är bra, underhållningen inte lika bra. Regnet började falla i början på deras spelning. Ett alldeles stilla sommarregn som fortsatte hela natten, utan att man egentligen blev blöt. Härligt!

3. The Ark - Dessa gossar är LÄTT enav Sveriges bästa liveartister. Det är full fart, smart mellansnack som man verkligen lyssnar på och så hade de ju tokigt bra låtar. Jag var trollbunden.

Maj var på sin första konsert, 4½ månad gammal. Det såg roligt ut med ett litet bebishuvud, och Peltorlurar. Söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback