Liten update

Varför skriver jag så sällan här? Shame on me.

I helgen var jag på veteranbilsutställning. Det var HÄRLIGT. Dock var jag lite vilse, eftersom jag blev besviken på antalert bilar. Bara två ynka rader tänkte jag. Men jag högg in på marknaden och den var enorm. Jag gick gångarna fram och tillbaka i närmare två timmar och tittade på bildelar och annat skrot. Kanske kunde man hitta något som var av nytta eller nöje för mig. Det enda jag hittade var en gammal bilhandlar-broschyr om just min gamla pärla. Det var roligt. När jag kommit ut på andra sidan av marknaden så insåg jag att det var där i princip alla bilar stod. Så jag fick gå en timme till. Det var härligt som sagt. Men jag saknade min Capri. Min Capri är världens bästa bil. Så det så.

När man har en kattunge får man sällan sovmorgon. Däremot får man många rivsår. Nu har jag köpt en klosax. När jag skulle klosaxa Azra fick jag ännu fler rivsår. Lyckat.

Hade mina första av många VFU-dagar den här terminen. Alltså praktik. Är numera i en förstaklass i en skola en liten bit utanför stan. Jag kommer trivas där. Det är skillnad på arbetsplats och arbetsplats. Mitt lilla test går ut på att iaktta miljön i fikarummet, den säger otroligt mycket om stämningen på arbetsplatsen. På min skola var det skratt, prat och trevliga människor som hälsade glatt och intresserat på en nykomling som mig. Jag kommer trivas där. Värme är något bra.

Jag hatade kurslitteratur i mitt förra inlägg. Jag kan balansera upp det lite med att jag faktiskt får Alla vi barn i Bullerbyn i läxa att läsa i en av mina kurser. Och Glasblåsarens barn. Och andra barnböcker. Det kan man leva med ;)

Längtar till i helgen. Ska åka till Estocolmo med min vilda kissekattunge och hälsa på min vilda systerdotter, och hennes mamma och pappa. Det var bara två veckor sen jag träffade dem, men jag saknar dem väldigt mycket ändå.

Nej, ska försöka studera lite nu. Jag är ju trots allt student.

Kommentarer
Postat av: matilda

jag vill också läsa Astrid Lindgrens böcker i skolan!! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback