En ny kärlek!

Igår så hämtade jag hem min nya sambo och husdjur. En liten röd och vit kattjej som fått namnet Azra. Hon ligger just nu och sover på min axel när jag skriver det här, och luktar lite äckligt eftersom hon precis ätit (katt)mat. Huu. I alla fall så har jag nu haft den här damen här i mer än ett dygn och jag märker redan nu att det här kommer bli så himla bra. Azra är en väldigt kelen och pratsjuk liten kisse, och tycker om att ligga i knät, på magen osv. Det passar mig perfekt, för precis såna katter tycker jag särskilt mycket om.

Har fått lite hintar om att man vill se bilder på tjejen. Och tro mig, jag vill verkligen visa bilder också. Men det blir ju lite knas när man inte har en egen kamera (borde verkligen köpa en!) och sådär. Ska försöka ordna fram så fort som möjligt.

Dock är det väldigt tråkigt att Azra blev sjuk igen så fort hon kom hit. Hon nyser och rosslar och är alldeles snorig. Måste försöka få tag på Katthemmet och fråga dem, hon var ju faktiskt hos veterinär i fredags. De måste ju ha kollat upp om hon blivit frisk av penicillinet. Så jag är lite orolig på samma gång som jag är alldeles varm och glad.

I alla fall, Azra heter hon min nya kärlek.

Kommentarer
Postat av: Serafia

Grattis till den nya kärleken, själv är jag också väldigt sugen på att köpa en katt!

Postat av: matilda

naw... men det låter lite som att du blivit mer mamma än sambo :p

2007-08-13 @ 19:39:57
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback