Alldeles randig är jag nowdays

Jaha. Så var verkligheten och vardagen tillbaka. Efter en relativt pissig sommar så är man då tillbaka i Eskilstuna och skolan verkar lägga i högsta växeln med en gång. Men jag hade inte väntat mig annat heller. Ny klass, nya människor. Det verkar bli ganska bra, so far so good. Men det verkar jobbigt att läsa fyra kurser samtidigt. Och nu är början är allt extremt virrigt eftersom jag inte vet vilken grupp jag tillhör. I två av kurserna är jag grupp 2, basgrupp 2. Men i de andra två då? Är jag grupp 2 där med? Man vet inte?.hrm. Men det sliter sig.


Fick träffa både Johanna och Jenny igår. Har saknat dom nu i sommar, och det var härligt att se dem igen *weei* Fick till och med ett paket med härlig Jägermeister i. Slurp.


Annars då? Jo, jag och Azra är inne på vårt andra dygn ensamma för första gången tillsammans. Det går bra. Dock är jag myyycket randig och klöst. Igår lyckades hon riva mig på insidan av höger ringfinger, längs med hela fingret alltså. Och hon avslutade sin klösningstour med att gröpa ur två hål i mitt lår. Nu är ALLA bamseplåster slut. Måste köpa nya bums. Och idag så fick hon för sig att hon var tvungen att döda en av mina lockar som lossnat från uppsättningen så hon kastade sig med klor och allt upp på ryggen. Aj. Men jag älskar henne ändå. Kanske är det här bara hennes sätt att hämnas på mig för de gånger jag tvångshåller henne och tvättar hennes ögon. Tough love kallas det visst.


Det var skönt att komma HEM till lägenheten, och HEM till Eskilstuna. Men det var jobbigt att behöva åka från Gotland, det som faktiskt är HEMMA på riktigt. Jag har valt det själv, och jag ångrar inte valet. Det blir lite sorgligt och HEMlängtande ibland bara.


Det är mystiskt tyst här nu. Måste bara kolla?.. Azra hade visst lagt sig att sova på badrumsmattan. För man kan ju ana att sängen eller soffan är för obekväm. Hm. Vem vet vad som rör sig i en kattungehjärna.



Och du:

you're bringing out the Elvis in me
making my hips wanna swing
you bring out the Elvis in me
making me burst out and sing

 


Kommentarer
Postat av: matilda

Jag kan skicka några Pippi-plåster till dig om du vill. Fast mina är snart slut också. Inte på grund av en katt, utan av en pojkvän som tvunget ska jobba med knivar... :s

Postat av: Linn

Tack för omtanken Matilda, men jag har köpt plåster idag. Vuxenplåster den här gången...hihi

2007-08-21 @ 18:34:15
URL: http://linnsalabim.blogg.se
Postat av: matilda

meh, vuxenplåster är ju inget kul! ;) Undrar om det går att designa sina egna plåster... hm...

2007-08-22 @ 19:43:59
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback