Staräur?

Åkte till Stockholm i torsdagskväll, efter en eftermiddag med redovisningar i skolan, och hem till systra mi. Och jag hade turen att där mötas av en glad men trött liten Maj som låg och sov hos mig alldeles jättelänge framför TV.n. Myyyysigt.

Åkte vidare till Gotland på fredag eftermiddag, över några ganska rediga luftgropar, och hämtades av en raggaropel vid flyget. Hem till Själsö, klappa katten, fika lite och sen till bilen. Den startade så klart med en gång, och gick som en klocka. Fick dock åka in till stan en sväng och svabba av den med en gång, eftersom några getingbon hade behagat landa på den under vintern. Det är i alla fall GÖTT att ha igång bilen igen, och jag har kört stan runt flera varv alla redan.

Idag är det dock lite deprimerande, för det snöar. Jaaa, jag skojar inte ens. Det snöar som bara den, och har gjort sedan inatt. WTF! Det ska ju vara vår och blåsippor och fågekvitter nu, inte nån jävla snö. Staräurar i all ära, men det här är väl att ta i? Hoppas innerligt att det försvunnit tills imorgon, så man kan åka nånstans. Nu känns det inte så lämpligt med sommarpuckarna på bilen, i de här backarna. Då nosar man nog på en tall innan man hunnit säga TÄCKER FÖRSÄKRINGEN DET HÄR?

Får passa på att plugga idag då kanske, så jag är av med det här....hrm. Tråååkigt.

Var ute med Marie och Josefine och Linda och några till (?) i lördags. Vi bestämde oss för Munken, och OMG vad folk. Vi stod i kö i ca. 40 minuter, och fick sen en smärre chock när de tog 150 pix i inträde. Men men, det fick ju gå. Fritt med folk var det i alla fall, och konstigt nog kände jag nästan ingen. Men va gör de da?

Har tappat lite inspiration att skriva mer nu, för det ligger en alldeles klivänlig kissekatt här brevid, och jag tror jag föredrar henne. Eller något!


Kommentarer
Postat av: matilda

snö? är det möjligt? här har vi haft en del regn förstås och temperaturen har pressats nedåt ånyo. Var tog våren vägen? (å andra sidan, var inte detta det jag varnade för? ;) )

Postat av: matilda

snö? är det möjligt? här har vi haft en del regn förstås och temperaturen har pressats nedåt ånyo. Var tog våren vägen? (å andra sidan, var inte detta det jag varnade för? ;) )

2007-04-09 @ 18:25:08
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: matilda

snö???? Oj... Här har vi haft en hel del reng och låga temperaturer. Vart tog våren vägen? (hm.. var det inte det jag varnade för?)

2007-04-09 @ 18:58:41
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: matilda

ursäkta alla dessa kommentarer. det verkade hänga sig något på den här änden...

Men se det positivt!! Du efterlyste ju kommentarer!! :D

2007-04-09 @ 18:59:22
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Linn

jag förstår, blogg.se är inte den snarvaste sidan på nätet direkt.

MASSOR med snö. Kallt.

Btw, det är Blåsippor som är de fridlysta. Men inte här på Gotland. Vi får plocka så mycket vill vill *mallar mig lite*

2007-04-09 @ 21:28:15
Postat av: Moberg

Psch, hur många blåsippor kan du plocka om dom är täckta med snö? =P. Btw, försökte du på ett mystiskt sätt säga att du inte har läst böckerna?! Var det så är jag läskigt imponerad!

2007-04-10 @ 15:39:53
URL: http://imica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback