Öbor i stan

Har mamma och pappa på besök över helgen. De kom i torsdagskväll, och åker härifrån måndag morgon. Väldigt roligt tycker jag, skönt med lite gotlänningar så jag kan få bre på och säga stain och baingys och Bogekorset utan att behöva förklara mig. Härligt ;)

I fredags så hade vi lite Eskilstuna-rundtur. Åkte kors och tvärs, och avrundade med en promenad i Gamla Stan. Dock var både jag och pappa lite krassliga så vi åkte hem ganska fort igen.

Och i lördags så var det en stor dag. Blev av med hela FYRA oskulder.
1. Första gången jag körde bil OFF-Gotland.
2. Första gången jag körde bil på en motorväg.
3. Första gången jag körde bil i Stockholm.
4. Första gången jag såg en grävling. Dock alldeles död på en motorväg på väg till Stockholm.
Vi åkte då som sagt till Stockholm och hälsade på lilltjejen och hennes föräldrar. Och Maj bara sov och sov och sov hela dagen. Hon kikade lite ibland för att se om vi åkt, och sen blundade hon gott igen.

Idag är det planerat ett besök på Parken Zoo. För jag skulle gärna se en levande grävling också. Haha! vet iofs inte om de har grävlingar där, men om inte får jag väl nöja mig med tigrar och sånt. Har jag tur så kommer även Kim och Thord och Maj upp från Stockholm och tittar på djur med oss.

Nåja, en kort uppdatering. Nu ska jag piffa mig lite, sen dags att åka en sväng igen. Gud vad jag saknat att åka och köra bil! Och på fredag ska jag ta ut CAPRIN ut garaget, och bara gliiiiiiiiiiiiiiida genom ett påskigt april-Visby.

Kommentarer
Postat av: matilda

Bayings?? No comprendo!!

låter som en härlig helg! :D Såg du Fantomen förresten?

Postat av: matilda

baingys... tydligen kan jag inte läsa ett ord och skriva det sekunden efteråt. Om det nu är ett ord?

2007-04-01 @ 23:08:56
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Linn

Jag kan ärlig erkänna att jag inte har en aning om vad det betyder. Men det är ett ord, och det klingar så härligt gotländskt att jag ibland upprepar det som ett mantra här i gnäll-Tuna.

Fantomen var en besvikelse. Tigrarna däremot, mucho mjuko.

2007-04-02 @ 08:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback