Gummistövlar och FP-fascisten

Idag kom äntligen vårsolen tillbaka. Den har visserligen inte varit borta så länge, men jag saknar den. För april är nästan slut och jag har inte kommit i vårstämning förrän nu nästan. Härligt är det.

Äntligen känns det också ganska roligt att gå till skolan igen. Mycket av det grumliga från förra veckan har rett upp sig och alla andra verkar också mycket gladare. Så nu är det full gas igen som gäller och jobba på hela dagarna så hjärnan har smält lagom tills det man ska cykla hem.

Imorgon har våra fina lärare bestämt att vi ska på vattenexkursion. Ut till något som heter Ekeby våtmark och klafsa runt och leta småkryp bredvid motorvägen. Yippi-kay-yeay! Eller föresten, jag har aldrig varit i Ekeby våtmark, och ska inte döma ut den här grejen innan jag varit på den. Kan ju nästan bli trevligt där ute om solen skiner som idag. Men min stora BITTERHET kommer från att jag var tvungen att låna pengar för att köpa ett par gummistövlar. Ett par jävla gummistövlar. Whattahell! Jag kommer ju aldrig använda dem utan de ska stå och samla damm. Väldigt irriterande, särskilt som jag kom från Gotland precis och där har ett par riktiga "styvla" som jag brukar ha på jobbet. De kunde jag ju ha tagit med mig hit om jag bara varit informerad innan. Men icke. En tröst är i alla fall att stövlarna är mycket söta och jag går till och med runt i dem just nu för att gå in dem lite. Fick iofs operera bort lite i överkanten eftersom de spände så hemskt mot mina tjocka vader men det ser man nog inte ens. Eller ja, om man vet om det och koncentrerar sig. Eller bara har ett öga för detaljer. Nu tänker ju jag vare sig använda mitt ganska klena öga för detaljer eller koncentrera mig på stövelkanten så det blir inga problem för min del. Och varför skulle någon annan vara intresserad av mina stövlar. Eh... och det är därför jag skriver radvis om dem i min blogg. Nåja, jag ska bjurra på en bild i alla fall.
image70

Ibland hinner man aldrig förstå vad som hände innan det är slut. Men ibland kan det börja lika fort igen och man fattar ingenting då heller. Om det är bra? Återstår att se...

Vad är det för dag idag? Tisdag? Och jag längtar redan efter helgen. Det blir en lång helg med fyra dagar ledigt, eller i alla fall hemma. Och det ska bli så skönt. Jag har stora planer för att piffa till min ugly balkong med lite blomster och sånt. Kanske ska jag till och med slå till och shoppa lite kläder. Med andra ord göra slut på pengarna så fort de kommit in på kontot. Men det gäller ju att passa på eftersom det verkar bli en PANK sommar. Undrar vem som tänkt ut det så smart att man får sista studiebidraget, och dessutom reducerat, i slutet på maj och sen får man ingen klok lön förrän i slutet på augusti eftersom man jobbar timme. It's crazy I tell you.

Måste väl nästan kommentera Folkpartiets stora händelse också. Lasse Leijonborg hoppar av som partiledare. Finally! Hade ju varit skandal om han suttit kvar efter deras fulkör under valet. Men å andra sidan, hetaste kandidaten att efterträda posten just nu är ju en fascist. Jan Björklund - alla barn ska sitta STILL och inte säga EMOT och gör dom det så ska de STRAFFAS - skolministern. Nåja, kan ju bli en dödsstöt för FP och det är jag inte emot.

Kommentarer
Postat av: Serafia

SÖTA stövlar!

Postat av: matilda

du har ju snygga stövlar åtminstone, glädj dig åt det :) hoppas det blir kul ute i träsket

2007-04-25 @ 19:19:14
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Marie

De va inge dålige styvla de naj...blir de nya jobbar pjuxen i sommar?

2007-04-29 @ 20:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback