Cause I'm back, back again *nynnar*

Kom tillbaka från Gotland till Eskilstuna idag. Seglade iväg med Gotlandsfärjan i morse, med sällskap av min pappa och min bil. Körde sen den evigt långt kringelkrokvägen mellan Nynäs och Södertälje i lugna 70-maket för att sen blåsa på lite på motorvägen. Caprin måste ha fått en chock. Den har aldrig gått så långt under en och samma körning under mina tre år jag haft den, och dessutom SÄLLAN över 90. Men den är pålitlig och härlig så det gick som en dans. Och den sitter som en smäck på parkeringen här nedanför, sitter och kikar på den genom fönstret. Och jävvlar i en låda vad snygg den är. (jag inser att jag skryter, men funkar det för Ola Salo så funkar det för mig också, så det så).

Är nog väldigt bra att jag har bilen med mig tillbaka hit, för annars vet jag inte vad jag hade gjort alltså. No offence E-tuningar, men jag vill inte vara här just nu. Är sådär sommarlovs-sprittig i benen, och vill vara på Gotland i solen och med blommorna och cruisa med Marie och allt sånt. För det är så det alltid har varit. Och jag gillar traditioner. Förhoppningsvis kommer denna dryyyyga majmånad som kommer rinna förbi och vips är det sommar och ön igen. Ska försöka vara lite glad och positiv tills dess också. För Eskilstuna isn't all bad.

En ganska bred väg, tillräckligt bred för två långtradare att mötas. En Capri. En padda. Jag träffade den. Jag mådde lite illa en stund. Jag hatar paddor och känner ingen empati. Kräla runt på vägen och se ut som ett löv och inte avsläja sin padd-existens förrän alldeles försent. Paddan ska vara glad där uppe i paddhimlen egentligen. Den blev dödad av en kick-ass Ford Capri, det kunde ha vart en beige Jetta också.

Nu ska jag ta en varm dusch, sen krypa till kojs och sooova. Har varit en lång dag med en sen kvällen före. Och imorgon blir det tidigt upp och till skolan på intro om vatten-temat. Vi får väl se vad det blir av'et.

Kommentarer
Postat av: Annski

Paddor kan vara det äckligaste som finns, han förkänade säkert det. Usch så äckliga dom är! Uäääh!

2007-04-15 @ 23:57:09
Postat av: matilda

stackars paddan, det var kanske en prins...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback